Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga adventure geschikt voor fietsreis? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga adventure geschikt voor fietsreis?

AB schreef:
m-gineering schreef: Bij maatwerk zijn alle klantenwensen mogelijk :D :roll:
Dan toch wel met korting hoop ik?
Korting? Voor meerwerk? Wat is dat voor een businessmodel?
Mijn bedoeling was ook om Leon met zijn uitspraak uit de tent te lokken en om te kijken of hij zijn uitspraak wat zou nuanceren.
Fietsers hebben vaak een duidelijke mening over hun materiaal en dat is prima, dat moet zo blijven.
Maar je kunt nu eenmaal niet zomaar stellen dat het "oude schakelen" (derailleur) beter is dan het "nieuwe schakelen" (schakelnaven).
Groet,
Frits
Frits schreef:Mijn bedoeling was ook om Leon met zijn uitspraak uit de tent te lokken en om te kijken of hij zijn uitspraak wat zou nuanceren.
Fietsers hebben vaak een duidelijke mening over hun materiaal en dat is prima, dat moet zo blijven.
Maar je kunt nu eenmaal niet zomaar stellen dat het "oude schakelen" (derailleur) beter is dan het "nieuwe schakelen" (schakelnaven).
Groet,
Frits
Het schijnt dat in de Sahara een derailleur makkelijker te repareren is dan een rohloffnaaf of een Magura rem (iets met kabeltjes). Daar schijnen zich weinig fietsenmakers te begeven die maatwerk kunnen leveren. Misschien dat Marten nog ergens in zuid-Algerije nog een dependance heeft?
Frits schreef:Maar je kunt nu eenmaal niet zomaar stellen dat het "oude schakelen" (derailleur) beter is dan het "nieuwe schakelen" (schakelnaven).
Dat zegt hij ook niet 8)
Wat een rare discussie. Ik heb hier geen behoefte aan. Kan iemand dit hele zaakje weghalen?
Lijkt mij een prima fiets; ik zou er een ander stuur op zetten (zodat je het stuur in meerdere posities vast kunt houden; barends of vlinderstuur oid) en er een goed, hard, leren zadel op zetten die je voordat je er mee op reis gaat goed infietst. Altijd imbussen e.d. mee met het infietsen en zo de stand/hoogte van stuur/zadel aanpassen totdat je er tevreden mee bent. Verder even kijken hoeveel bagage je mee gaat nemen (zonder voordragers kan dan misschien ook) en inderdaad de hele fiets even goed na (laten) kijken. Zorg dat het allemaal goed fietst en dat je houding optimaal is; dan hoef je daar tijdens een tocht niet achter te komen.

Eventueel valt trouwens te overwegen om de fiets te customizen bij m-gineering en dan zou ik specifiek de kleuren laten oppimpen (is nu toch de zomeraanbieding) naar een combi van atomic/neon-groen + mysterious/kinky-purple met daarbij een rohloff-plus-modificatie (wel laten uitvoeren in chroom!!); de nieuwe rohloff-plus modificatie synchroniseert ook met de atoomklok dus dan loopt je fiets altijd op tijd! Voor de woestijn/sahara kun je dan altijd nog upgraden naar diesel-injectie (of stoom :idea:) dat snappen ze daar sowieso.

Rare discussie :shock:
:lol: :lol: :lol:

Ok fietsers, thanks voor alle tips.
Conclusie die ik hier na alle raadgevingen voor mijzelf uit trek is dat ik het met deze fiets eerst eens een keer ga proberen. Wel ander stuur erop en even binnen bij FM ter controle van zaken zoals spaken en versnellingen.

Als dan blijkt dat het niet de goede beslissing was, ga ik voor een nieuwe fiets en horen jullie me hier weer voor advies in deze :wink:

cu on the road :)