Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overleven voor wereldfietsers. Wel of geen cursus? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

overleven voor wereldfietsers. Wel of geen cursus?

Frank schreef:
creditcard, contant geld
- kaart

de rest is luxe en comfort toch?
Ja, als je zorgt voor genoeg saldo op je bankrekening. :wink:
om te overleven heb je toch niet heel veel saldo nodig?
De meeste wereldfietsers leven in luxe. Die zeggen hun baan op verkopen hun zaak of huis en gaan met de winst/overwaarde lekker fietsen.

De Duitser Heinz Struke, die al zijn hele leven fietst, dat is pas overleven op de fiets. Hij verkoop onderweg foto's geeft lezingen, schrijft boeken.

Dat is pas de kunst van het fietsen.

maar ja hoeveel mensen gaan nu echt hun hele leven lang fietsen. Je moet ook maar zo durven te leven.

Ik las wel eens dat Frank van Rijn in een intervieuw geeft gezegd, dat hij liever zijn dagen zou slijten in Frankrijk, maar dat hij dat niet durft. Hij fietst de hele wereld over, naar de vreemste plekken op aarde, ver afgelegen van de bewoonde wereld, maar in Frankrijk wonen durft hij niet.

Mario
Zou ik ook niet durven. In Frankrijk, bedoel ik...
AB schreef:
Frank schreef:
creditcard, contant geld
- kaart

de rest is luxe en comfort toch?
Ja, als je zorgt voor genoeg saldo op je bankrekening. :wink:
om te overleven heb je toch niet heel veel saldo nodig?
Nou, ik heb beduidend meer bij me en zou met minder kunnen, maar dan moet ik me creditcard meer gebruiken. Voor een paar dagen zou het kunnen, maar voor een langere trip niet. Zo bedoelde ik het.
mario schreef:Zij waren op een hoogte van 4200 mm verdwaalt.
Mario
4200 mm? = 4,2 meter.... (grapje) :wink:
mario schreef:De Duitser Heinz Struke, die al zijn hele leven fietst, dat is pas overleven op de fiets. Hij verkoop onderweg foto's geeft lezingen, schrijft boeken.
Dat is pas de kunst van het fietsen.
Ik zou dat niet te veel romantiseren...
Volgens mijn bronnen verkoopt Heinz S. al jaren geen foto's meer en boeken heeft ie nog nooit uitgegeven voor zover ik weet. Heinz leeft van donaties... omdat hij beroemd is. En hij krijgt zo veel dat hij daar iedere dag wel een paar biertjes van kan kopen. Hier een schenking van een paar duizend euro, daar een gift van een paar duizend dollar. Of dat nou de kunst van het fietsen is? :wink:
AB schreef: - extra kleding (icebreaker, reservemouwtjes, lichte regenbroek, lichte regenjas)
- slaapmat
- camelbak-rugzak
deze zou je ook als luxe kunnen aanduiden, je kan (weliswaar in stinkende vorm) ook je koerskleding 's avonds ook aanhouden

een slaapmat is pure luxe
Gunter schreef:
AB schreef: - extra kleding (icebreaker, reservemouwtjes, lichte regenbroek, lichte regenjas)
- slaapmat
- camelbak-rugzak
een slaapmat is pure luxe
Vind ik niet. Zonder matje raak ik gewoon niet in slaap op de harde ondergrond.
AB, ik mis de EHBO... Een paar pleisters en wat tegen diarree is ook erg welkom als je een stukje door (vrijwel) onbewoonde wereld fietst. Als je ook nog een wandeltochtje gaat maken is een fluitje en zijn zwachtels om een gebroken enkel in te tapen, ook geen luxe.