Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draad maken op Surly LHT vork - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Draad maken op Surly LHT vork

Mario, vraagje over dat LHT frame.

Van de Surly website: " Sure, there were bikes with some features that true touring bikes share, like a low bottom bracket and long chainstays,"

Waarom wil iemand eigenlijk zijn trapas laag hebben zitten. OK je kan wat beter met je voeten bij de grond en het zal een minimaal positief effect hebben op je luchtweerstand, maar de kans dat je gelanceerd wordt als je langs een stoeprandje rijdt met de trapper naar beneden aan de verkeerde kant wordt gelijk veel groter. Niet gehinderd door enige kennis zou ik daar toch best bang voor zijn.

BTW het ziet er al heel leuk uit op de foto. Erg benieuwd naar het vervolg!

Merlijn.
Waar ik fietst zijn geen stoepranden :lol:

Mario
foto volgt nog van complete fiets
Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat het lage bottom Bracket het zwaartepunt omlaag brengt zodat je fiets wat stabieler wordt. In combinatie met een wat grotere naloop en de langere achtervork krijg je zo een beter sporende minder nerveuze fiets. Dat is een stuk minder vermoeiend als je er 30 kg aanhangt, dan een racefiets die je na ieder steentje weer in het spoor moet krijgen. Overigens moet je het met die naloop ook weer niet overdrijven want dan krijg je iets wat de hoek niet meer om wil. De kunst is om de juiste balans te vinden. Ik vind persoonlijk dat Surly er goed in is geslaagd die balans te vinden.

Zelf heb ik niet zoveel haast dat ik in de bocht doortrap op m'n vakantiefiets (behalve bergop, maar dan hang je niet zo schuin :) ). En instinctief hou je meestal je pedaal in de binnenbocht omhoog. Dat stuurt namelijk beter. Heeft volgens mij ook met gewichtsverplaatsing te maken.

Groet Remco
Ik heb een deore voorderailleur, deze is echter gemaakt voor toppull en mijn fiets is alleen gemaakt voor bottompull.

Mijn schakel kabel loopt via het brecket. Kan ik er dan geen toppull van maken.

Moet ik nu een andere derraileur kopen?

Mario
Ja, een dual pull of een down pull.... Tenzij je met een keerwieltje wilt gaan werken... (moet je natuurlijk niet gaan doen)
Het is gelukt, de deore derailleur is te gebruiken voor onder en boven langs.

Binnen kort volgt er een mooie foto

Mario
RemcoDuijts schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat het lage bottom Bracket het zwaartepunt omlaag brengt zodat je fiets wat stabieler wordt. In combinatie met een wat grotere naloop en de langere achtervork krijg je zo een beter sporende minder nerveuze fiets. Dat is een stuk minder vermoeiend als je er 30 kg aanhangt, dan een racefiets die je na ieder steentje weer in het spoor moet krijgen. Overigens moet je het met die naloop ook weer niet overdrijven want dan krijg je iets wat de hoek niet meer om wil. De kunst is om de juiste balans te vinden. Ik vind persoonlijk dat Surly er goed in is geslaagd die balans te vinden.

Zelf heb ik niet zoveel haast dat ik in de bocht doortrap op m'n vakantiefiets (behalve bergop, maar dan hang je niet zo schuin :) ). En instinctief hou je meestal je pedaal in de binnenbocht omhoog. Dat stuurt namelijk beter. Heeft volgens mij ook met gewichtsverplaatsing te maken.

Groet Remco
Ben in afdalingen op mijn LHT anders wel eens te vroeg gaan meetrappen na een haarspeldbocht, waardoor de vonken er toch even afvlogen. Maar dat is meer te wijten aan de brede platformpedalen dan de laagte van de bottombracket. Met spd-pedalen zul je niet zo gauw over de grond gaan. Bij de Surly Cross Check (een fiets waar bodemvrijheid neem ik aan een grotere rol speelt) hangt de bottom bracket overigens maar 12 mm hoger.
Dat soort stunts haal ik alleen maar uit als m'n vrouw niet kijkt, en dan ben ik meestal op de racefiets. Op vakantie hangt er naast bagage aan, nog een kinderkar achter. Om dan m'n grondspeling op te gebruiken is wel erg enthousiast. Om de de opkomst van grijs haar bij m'n eega nog even tegen te houden heb ik dan meer behoefte aan extra remmen dan aan bijtrappen :-).

Groet Remco
Ik maak er ook geen gewoonte van hoor. Maar met zo'n superstrakke fiets wil je wel eens enthousiast worden, bagage of niet. 8)
Mijn fiets is eindelijk helemaal klaar, kreeg vandaag uit Duitsland het laatste onderdeel binnen.


AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding




Mario
Ik gebruik http://photobucket.com/
-Foto uploaden
-Ga naar foto in album
-Bovenaan verschijnt een werkbalkje als je er met je cursor overgaat, kies resize en het gewenste formaat.
-Rechts kan je de code kopiëren en klaar!
Knappe fiets, en hoe rijd dat ??
Ziet er goed uit! Ondertussen het gevoel al wat meer naar je smaak?

Wat vind je van die petfleshouder? Is een Topeak, toch?
En die houder aan de bovenbuis is voor je pomp? Gebruik je die houder in combinatie met het framepomp-nokje of lukt dat niet?
Waarvoor dienen die 2 snelbinders (?) aan je bovenbuis, die in de buurt zitten van de cable stops van de achterremkabel?

Veel plezier ermee!
Mooie fiets geworden. Bagage erop en gaan met die banaan. Ik zal ook eens en foto van de mijne proberen te uploaden. Is dezelfde kleur blauw. Lekker vrolijk kleurtje :-)

Groet Remco
Mooi, lekker fietsen maar.
Wim
Lasse schreef:Wat vind je van die petfleshouder? Is een Topeak, toch
Klopt. Ik had een andere die ik beter vond. Dit is met een stom elastiekje.
Lasse schreef:En die houder aan de bovenbuis is voor je pomp? Gebruik je die houder in combinatie met het framepomp-nokje of lukt dat niet?
Nee, ik heb een kleine roadmorpf pomp.
Lasse schreef:Waarvoor dienen die 2 snelbinders (?) aan je bovenbuis, die in de buurt zitten van de cable stops van de achterremkabel
Die dienen voor de achterrem kabel. Ik heb gekozen voor een gesloten bekabeling. Kan niet roesten.

Ik ben alleen niet zo te spreken over mijn stuurpen. Die moet ik er helemaal af halen om die te kunnen verstellen. Die werkt namelijk met een gekartelde ring, die ik in elkaar moet schuiven. Ik vind ook dat het stuur een beetje raar staat in die pen. Het is een race face met een buiging van 5 graden. Het stuur staat in de pen een beetje scheef. althans zo lijkt het en wat ik ook probeer/doe ik krijg het niet recht. Denk dat het aan die stuurpen ligt. Ik denk er over na om een andere stuurpen te kopen een zoom verstelbare.

En soms kom ik met mijn linkerschoen tegen de esge standaard aan.

Mario
Zijn je remhandles en shifters nou geintegreerd zoals bij mijn fiets het geval is of is het apart. Het ziet er uit alsof het aparte dingen zijn bij jou.

Merlijn.
zijn inderdaad apart.

Mario
Dat is handiger ook. Als je nu ooit besluit om andere remmen (Magura's oid) te monteren hoef je niet meteen ook je shifters weg te gooien.

Groet Remco.