Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks Flyer of B17? (geveerd vs ongeveerd zadel) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Brooks Flyer of B17? (geveerd vs ongeveerd zadel)

Ik heb 2 fietsen, waarvan een met de b17 met veren en de andere zonder veren. Misschien dat het door mijn gewicht komt (65kg) maar ik voel bijna geen verschil in comfort. En ik fiets op beide fietsen ongeveer evenveel kilometers per jaar. De zadeldekken staan even strak. En ze zitten allebei prima! Nooit een zeer achterste.
Er is een test geweest in de vogelvrijefietser. Daar bleek uit dat het inderdaad weinig verschil maakt, of je fietst met of zonder veren.

Mario
Ben benieuwd hoe ze dat getest hebben; over vlak asfalt zult je natuurlijk weinig merken; offroad is een ander verhaal en ook in de stad kom je de nodige hobbels en bobbels tegen waar ik toch echt wel merk dat die vering werkt en veel fijner fietst dan een vorig hard-leren zadel.
Mede door onderstaande link (welke ik misschien wel op dit forum heb gevonden)heb ik voor een B17 gekozen.

http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ste_zadels
Dat was aardig leesvoer, die vergelijking van leren zadels. Ligt het toch niet alleen aan mij dat ik nooit echt lekker op de Brooks Conquest heb gezeten :o . Sinds drie maanden rijd ik op een (ongeveerd, gel) SQlabs 604 zadel en ik heb de veren van de Conquest nog niet gemist. Ook niet op onverharde routes in Noorwegen (o.a. Rallarvegen).