Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenband Schwalbe - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Buitenband Schwalbe

Thx Wim.
Als mijn EBB en nieuw crankstel binnen zijn zal ik ze eens aan de tand (rubber) voelen
Eric Schuijt schreef:Ik,vind de Dureme dweilen bij veel bagage,....
Ook bij weinig bagage zijn de duremes dweilen en hebben veel weerstand.
Zijn de Duremes dan echt heel anders dan de Supremes? Het leken mij Supremes, maar dan met een beetje profiel. Maar het klinkt nu wel heel erg anders.
Bedankt voor de adviezen! Ik heb twee schwalbe marathon 2010 drahtreifen in maat 42-622 besteld waarmee ik tzt mijn huidige banden ga vervangen; kostte nog geen €32, daar heb je in veel winkels nog geen eens 1 'trekking'-band voor.
Eric op de Fiets schreef:
Nooit iets gemerkt van "dweilen" Niet met harde banden op asfalt en ook niet met zachte banden in het terrein. Rij meestal met voor en achtertassen. Prima band nog niet lek gereden (nu 6500km) en gaat lang mee.

Ronald
reactie van Schwalbe:
---------
Geachte heer,

Op de Internationale beurs begin september in Friedrichshafen zal Schwalbe het 2012 assortiment presenteren.

Ook voor de wereldfietsers wordt er een speciale nieuwe band geïntroduceerd. Wij kunnen helaas hier inhoudelijk verder nog geen informatie verstrekken.

Met sportieve groet,

Hans Kentrop
verkoop

Anglo-Dutch B.V.
Dirk Storklaan 25
2132 PX Hoofddorp
Tel. +31(0)23-5555265
Fax +31(0)23-5612407
info@schwalbe.nl
www.schwalbe.nl
Ronald van der Perk schreef:
Eric op de Fiets schreef:
Nooit iets gemerkt van "dweilen" Niet met harde banden op asfalt en ook niet met zachte banden in het terrein. Rij meestal met voor en achtertassen. Prima band nog niet lek gereden (nu 6500km) en gaat lang mee.

Ronald
Met iets van lengte spoor in het wegdek, valt het smalle profiel van de band in de groef waardoor je in en uit de lengte groef gaat. Dat geeft bij klinkers, tegels, etc een dweil effect. Ik schrok me een hoedje op Rugen's tegelfietspad omdat ik dacht dat mijn achter wiel los zat, spaken geknapt waren of de as los zal oid. Op ander, bijna glad wegdek, kleven ze aan de weg. Door de vorm van het profiel klemt het banden profiel zich aan het wegdek op het moment dat de band door de belasting vervormd. Steentjes happers zijn het, hoe hoog de bandenspanning ook is. Wat mij betreft is dit profiel echt een misser van schwalbe.
Ik heb nu bijna 2500 km gereden met die Duremes (5o mm). Elke dag 35 km op asfalt, grindpaadjes en kleine stukjes veldweg. Van dweilen heb ik nog niets gemerkt en ik durf toch wel eens flink in de bochten hangen. En van steentjes oppikken ook niet. Ik heb daar in het begin toch wel echt op gelet omdat ik dat hier op het forum gelezen had dat dat een van de minpuntjen zou zijn van die banden. Wat ik wel vond was dat die banden in het begin een beetje "blokkerig" aanvoelden. Maar nu een aantal kilometers gereden te hebben is dat gevoel weg. Misschien dat het profiel dan een beetje is ingereden of zo? :)
Misschien handig als jullie er bij vertellen welk type jullie hebben (inch, mm) en hoe hard jullie de band oppompen. :wink:
Oh. :oops:
28 inch en iets van een 2.7 bar.