Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help we gaan op huwelijksfietsreis - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Help we gaan op huwelijksfietsreis

EnriceV schreef:@peter: Voor sommigen op dit forum is vliegen geen optie omdat dat ecologisch niet te rijmen valt met hun levensstijl. Ik weet niet of dat voor de Topicstarter van toepassing is, maar het is een punt om mee rekening te houden.
Lijkt me hele andere discussie.
Hoi allemaal,

@enricev inderdaad, we willen niet vliegen, en rochelend in een stoel in de nachttrein op een stoel is ook geen optie... dus het wordt een bed in een trein. (of, als het zulk prachtig weer in NL blijft geen treinen meer.....)

groetjes Jora
peter de rijk schreef:
doubletravel schreef:De city nightline naar Passau is perfect. En dezelfde uit Wenen terug.
De City Nightline rijdt tot München, je moet dan nog een boemeltje naar Passau nemen, of gaan fietsen, langs de Isar bijvoorbeeld (een ietwat saaie route met vooral heel veel oeverbos).
De CNL van Wenen naar Amsterdam bestaat niet meer, dus dat wordt ook eerst een andere trein naar München.
Als je iets meer tijd hebt, kun je ook doorfietsen naar Boedapest en dan met Wizz Air terugvliegen naar Eindhoven. Veel goedkoper en sneller.
Vanuit Amsterdam rechtstreeks inderdaad niet meer, vanaf Hannover echter nog wel, dus een oponthoud van een uur in Hannover met 1 overstap is denk ik nog wel te overkomen, (zie http://www.treinreiswinkel.nl/trein_en_ ... _hongarije)
Je komt wel heel vroeg aan in Passau (dat was vroeger ook al zo) en hebt dus niet veel tijd om uit te stappen, het is ook wel weer erg leuk om zo vroeg door de stad te fietsen en zorgen dat je de goede rivier te pakken hebt :wink:
peter de rijk schreef:
Wim schreef:Ik weet niet wat je duur noemt, maar de trein (intercity nightline) door Duitsland en Zwitserland is in onze ervaring niet echt duur Je kunt in Basel uitstappen en dan door Zwitserland naar Toscane.
Ik moet er zelf niet meer aan denken een nacht hangend in een "slaap"-stoel door te brengen. En met rochelende onbekenden in een zespersoonscompartiment, nee, dank je feestelijk.

Dat treinticket is zelfs spotgoedkoop (als je boekt in Leiden), kan je niet voor in Nederland naar de andere kant van het land de trein voor nemen. Fiets kan mee, geen slaapstoel maar bed, ik heb prima geslapen en de rest van de vakantie ben je samen. Ik vind het wel een goede tip.

Zelf zou ik liever in Nederland fietsen en aparte accomodatie uitkiezen, hoeft ook niet duur te zijn. Slapen in een bouwkeet (pipowagen) met jaren 30 inrichting en bedstede, een plaggehut, in een vliegtuig, in een vuurtoren, een boomhut, al deze dingen zijn mogelijk. Ik zou iets speciaals voor een huwelijkseis kiezen. Iedereen wil toch wat anders hè?

Een hele fijne trouwdag en reis.
joraw schreef:Hoi allemaal,

@enricev inderdaad, we willen niet vliegen, en rochelend in een stoel in de nachttrein op een stoel is ook geen optie... dus het wordt een bed in een trein. (of, als het zulk prachtig weer in NL blijft geen treinen meer.....)

groetjes Jora
Jora,

Mocht je ervoor kiezen om in Nederland te gaan fietsen én je komt in Noord-Groningen én ik ben op die dag thuis, dan bied ik je als huwelijks kado aan om óf in onze tuin te kamperen óf in mijn hobbykamer (omgebouwde garage) als het regent.
In beide gevallen kun je gebruik maken van de douche en bied ik je ook nog een warme maaltijd aan.
Laat je overigens niet afschrikken door het recente nieuws van Baflo. Het is hier altijd erg rustig :?
Dag Hans,

wat een aardig aanbod! we hebben inmiddels onze prachtige bruiloft achter de rug en gaan maandag of dinsdag op pad. Waarheen weten we nog steeds niet maar als we Groningen aan doen dan gaan we wellicht graag op je aanbod in, dat laten we je dan nog weten:). Afhankelijk van het weer besluiten we welke richting we op fietsen! Iedereen bedankt voor de tips!

groetjes Jora