Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb stuurtas zakt - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ortlieb stuurtas zakt

@ Marten
Mijn tape blijkt echter perfect te werken, ook bij een zware stuurtas. Gezien de bovenstaande reacties heeft de kabelconstructie toch de nodige minpuntjes: voldoet niet, kwetsbaar, duur, enz.
De reden dat mijn tas zakte kwam doordat het kabeltje niet op de juiste manier gemonteerd was en daardoor is het beschadigd. Ik denk dat jouw punt "voldoet niet" wel meevalt, er zijn immers een heleboel fietsers met zo'n tas.
@ Frank: Kennelijk was jouw symptoombestrijding dus niet in orde :wink:
Het feit dat veel fietsers met een dergelijke fietstas met kabelconstructie rijden is op zich natuurlijk geen argument om niet aan de oorzaak van het probleem te werken... Het systeem van klickfix is m. i. gewoon niet perfect, dus wat is dan het probleem als je het aanpast :?: :?: :?:
Het huidige systeem is niet ideaal en ik heb op andere sites (bijv. crazyguyonabike) ook mensen gezien die niet tevreden waren. Het oude systeem vind ik prettiger. Wat dat betreft valt er nog wel wat te verbeteren door Ortlieb. Maar om nu te zeggen het voldoet niet, dat lijkt mij niet juist.

x

x
Ik heb ook een tijdje met en zakkende ortliep tas gereden.
Ben al tijden op zoek om de constructie te veranderen omdat iedere keer 11 euro voor een kabeltje ik ook wel erg duur vindt.

Het beste wat tot nu toe heeft gewerkt is iemand anders die kabel heel strak laten vasthouden en dan zelf vastzetten.

Maar dat eenmalige kabeltje systeem vind ik behoorlijk knullig voor zulke dure tassen.

Wat die bouwmarkt hier in kan doen is mij een raadsel, omdat er een lange moer aan 1 uiteinde zit.
Beste mensen,
Kennelijk gaat gaat het niet om incidenten maar is hier sprake van een veel voorkomend euvel, is het teveel gezegd dat er misschien sprake is van constructiefouten ? Is er nooit iemand op het idee gekomen om (de importeur van) Ortlieb eens om advies te vragen ? Het is toch te gek voor woorden dat de genoemde problemen bij zulke dure tassen voorkomen ?

Groeten Harry.
wakkeropdefiets schreef:Ik heb ook een tijdje met en zakkende ortliep tas gereden.
Ben al tijden op zoek om de constructie te veranderen omdat iedere keer 11 euro voor een kabeltje ik ook wel erg duur vindt.
proest, dan vis je toch een gebruikte remkabel uit de bak? En als je moeite hebt met de kabel strak te zetten: monteer de beugel wat hoger dan je denkt dat prettig is, zet het vast en met een beetje gokken zakt het wel tot de goede hoogte


Update: advies VK voor het kabelje is 9.95........ voor 10 stuks!
m-gineering schreef:En als je moeite hebt met de kabel strak te zetten: monteer de beugel wat hoger dan je denkt dat prettig is, zet het vast en met een beetje gokken zakt het wel tot de goede hoogte
Haha, zo doe ik het ook altijd, werkt perfect :wink:

x

x
De handleiding om de Ortlieb stuurtas te monteren is hier te vinden:
http://ortlieb.de/_anleit/ultimate5.pdf

De bouten welke de kabel klemmen dienen natuurlijk wel goed vast gezet te worden.
De lange bout waar het uiteinde van de kabel mee vast zit (plaatje 4) heb ik bij montage maar een paar slagen in de bus gedraait (die aan de kabel zit).
Vervolgens de kabel om stuur monteren en door adapter halen zoals op de tekening staat. Dan met een punttang 't uiteinde van de kabel goed strak trekken en de bout in plaatje 7 vastdraaien zodat kabel uiteinde vast zit.
Daarna de lange bout uit plaatje 2 en 9 aan ander kabel uiteinde vast zetten zodat er nog nauwelijk speling op de adapter zit.
Als laatste de 2 korte boutjes aan de onderzijde van de adapter vast zetten, niet vergeten want als er een los zit gaat je stuurtas ook weer zakken.

succes.

en idd daarna niet meer van je stuur halen want 't is een rotklus om 't plat gedraaide kabeltje weer door de adapter te wurmen.
Inderdaad, goed vast zetten volgens de handleiding! Mijn Ortlieb stuurtas zit altijd stampvol en is na ca. 4 jaar nog geen mm gezakt. (ik fiets veel met de tas)
groet,
Wijnand
Inderdaad, nadat ik mijn stuurtas op de juiste manier had vastgezet zakte ie niet meer.
Heeft TS de onderste boutjes wel voldoende strak vastgedraaid? Ben die na het vervangen van mijn stem vergeten aan te draaien, gevolg was dat tas heeel langzaam naar beneden zakte.
Die TS ben ik. :wink:
Oepsie, kom er nu net pas achter dat ik de hele tweede pagina van dit topic over het hoofd heb gezien :?