In navolging op wat ik al geschreven is het misschien ook nog het vermelden waard dat als je eenmaal de voor- en nadelen van een bepaald type kent je je misschien afvraagt waarom heb ik niet toch voor dat iets duurdere model gekozen. De functies die vaak wel op de nieuwere en duurdere modellen zitten zijn er natuurlijk niet zomaar opgezet, ook omdat Garmin best weet wat gebruikers van hun apparaten willen hebben. Zelf heb ik nu een kapotte eTrex (rubber rand laat los (garantie)) en heb me indertijd ook afgevraagd of ik niet toch een Edge model had moeten kiezen, de mogelijkheid om oplaadbare batterijen te kunnen gebruiken heeft uiteindelijk de doorslag gegeven (en het prijsverschil ook een beetje natuurlijk).
Ik denk dat je bij die twee types al gauw aanloopt tegen het probleem dat er niet genoeg tracks op passen (zelfde probleem heb je met de Etrex series). Daar is dan wel weer een oplossing voor te bedenken maar dan moet je aan de slag om van lange tracks weer een aparte kaart te maken etc Leuk als computeren je hobby is maar ik denk dat je dan beter meteen een nieuwer Garmin model kunt aanschaffen als de 800 of 62s waar je veel meer tracks en routes op kan slaan. Aan die ingebouwde topo heb je denk ik niet veel. City Navigator Europa is wel aan te bevelen omdat op de gratis openstreetmap kaart van Frankrijk nog veel wegen ontbreken.Paul&Yvette schreef: Maar ben benieuwd of ik met een kleiner model, zoals de edge 605,705 ook weg kom voor mijn doel?