door
Frits » za 16 apr, 2011 18:02
Wat ik heb begrepen is dat het frame van de Idworx EasyTiRohler (titanium) inderdaad onder licensie van Giant werd gemaakt, maar dat de overige (alu) frames van Idworx door een gespecialiseerde fabrikant in Taiwan worden vervaardigd.
De reden dat Idworx de samenwerking met Giant heeft stopgezet is gelegen in het feit dat Giant niet verder wilde in het hogere segment met titanium, vond men te lastig. Dus moest Idworx op zoek naar een alternatief. Dat werd het Amerikaanse Lynskey, die al jaren hele mooie titaniumframes maakt.
Met de hoogte van de remmen op de velg kun je inderdaad niet varieren zoals dat bijv. wel bij V-Brakes mogelijk is. Oplossing zou kunnen zijn dat Magura de adapters wat groter zou maken waardoor er iets bredere remblokjes inpassen, zodat de volledige zijwang van de velg kan worden benut. Door het gebruik van de groene Magura remblokjes i.p.v. de grijze slijten de velgen een stuk minder, zo is mijn ervaring.
Of ik in de bush bush voor V-Brake/cantilevers zou kiezen weet ik niet, tegenwoordig zijn de Magura remleidingen zo goed, dat je niet bang hoeft te zijn dat je ergens in de middle of knowhere vast komt te staan. Bovendien kan bij de V-Brake/cantilevers naast een kabelbreuk ook een onderdeel (tje)stuk gaan.
Voor je op fietsvakantie gaat altijd goed je fiets nakijken.
Groet,
Frits