tijdens mijn enige solotocht afgelopen jaar maar 1 keer onveilig gevoeld en dat was toen er een stomdronken finse man de B&B in kwam om daar naar de sauna te gaan. Niet te verstaan (dronken en fins), en kwam erg dichtbij zitten, wat erg ongemakkelijk. Uiteindelijk bleek het de dorpsgek te zijn die achter het schoolte woonde waar ze de b&b van hadden gemaakt. Hij ging er elke avond naar de sauna en vond mij zo 'zielig' zo alleen. Gelukkig kwam er nog een koppel slapen die avond en heb ik geregeld dat ik een sleutel kreeg van mijn kamertje.
De volgende keer zouik niet meer gaan slapen in een locatie waar geen andere gasten slapen, daarnaast altijd vragen om een sleutel van de kamer.
Overigens voelde ik me achteraf erg opgelucht; zelfs de dronken dorpsgek wilde mij alleen maar koffie en koekjes brengen en heeft me niet ongepast benaderd (wat duidelijk geworden was als ik hem gewoon had kunnen verstaan). Elkaar niet kunnen verstaan kan je snel het gevoel van onveiligheid geven. Schakel dan andere mensen in om de situatie te delen en te begrijpen wat er aan de hand is
Veel plezier (in Japan toch?) !!
Gr Janneke
De volgende keer zouik niet meer gaan slapen in een locatie waar geen andere gasten slapen, daarnaast altijd vragen om een sleutel van de kamer.
Overigens voelde ik me achteraf erg opgelucht; zelfs de dronken dorpsgek wilde mij alleen maar koffie en koekjes brengen en heeft me niet ongepast benaderd (wat duidelijk geworden was als ik hem gewoon had kunnen verstaan). Elkaar niet kunnen verstaan kan je snel het gevoel van onveiligheid geven. Schakel dan andere mensen in om de situatie te delen en te begrijpen wat er aan de hand is

Veel plezier (in Japan toch?) !!
Gr Janneke