Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onbegrensd fietsen naar Barcelona of de Groene weg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Onbegrensd fietsen naar Barcelona of de Groene weg

Wimmo je overdrijft. Er zijn inderdaad gebieden die flink kunnen tegenvallen, maar heel Frankrijk zo omschrijven doet het land tekort. In met noorden zijn er vast egebieden die flink tegenvallen. In het midden/zuiden zuiden zijn er gebieden die het toeristisch goed doen ondanks een erg lage bevolkingsdichtheid die ook nog afneemt. Zulke gebieden die ik de afgelopen jaren heb befietst waren Auvergne, Limousin, Drôme en Isère. Vooral Drôme en Auvergne waren gebieden met ontwikkelingen die fietsen heel prettig maken of op zijn minst laten blijven: niets mis met campings, winkeltjes, en horeca. Vlakke routes moet je er wel zoeken :D
Leon
De indruk die ik heb gekregen is dat in zowat alle dorpen en steden die de Groene aandoet.. ook de grotere plaatsen als Marnay/Luneville/Romans/Crest, voor het overgrote deel (!) de plaatselijke campings/restaurants/winkels/hotels gesloten blijven tot het hoogseizoen weer is aangebroken. De ondernemende Fransman, waarvan het naar mijn idee niet te ontkennen valt dat die niet zou bestaan, opent zijn deuren pas wanneer hij het meest kan verdienen en het voor hem de moeite waard is de deuren van zijn zaak te openen. Door de enorme leegloop van het Franse achterland zijn het de toeristen in de zomermaanden die de grotere plaatsen weer leven schenken.. de rest van het jaar lijken ze uitgestorven te zijn en staan ze op stand overleven.. en de kleine plaatsen zonder noemenswaardige bezienswaardigheden..? Daarvan vraag ik me af of er zelfs dan meer leven in de brouwerij komt. Ik vind het tragisch om gezien te hebben maar het is echt enorm, die leegloop, leegstand.. verpaupering.. bijna spookdorpen maar dat is volgens mij wat er gaande is.. en dat bemoeilijkt, helaas, het fietsen buiten het hoogseizoen. Mijn verwachtingen waren duidelijk hoger, ik kan wel zeggen dat ik ervan geschrokken ben.
Monvelo,

Dank voor je heldere verhaal. De route is mijn zomervakantie en naar aanleiding van je bericht weet ik in elk geval dat het handig is om de boodschappen te plannen en niet af te wachten tot het einde van de dag.
In de Volkskrant van vandaag stond ook een interessant stuk over (de verkiezingen) in Frankrijk. De achtergronden daarin sluiten naadloos aan op je conclusies.