Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL-stickertje voor op je spatbord - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

NL-stickertje voor op je spatbord

Afbeelding
Wel leuk zo'n vlaggetje :D , kan efficient zijn.

Heb een keer lang moeten wachten bij een slager in Normandie waar ik iets wilde kopen, ze zagen me voor een Duitser aan en lieten me letterlijk links "liggen".
Een soort gelijke ervaring bij een bank ergens in Rusland.

Heb daarom een NL vlaggetje op mijn shirt, bij elke dumpzaak te koop.

Op mijn tas ook een vlaggetje geplakt. [op elke straathoek in Amsterdam te koop.]

Afbeelding

Verwarrend is het als ik dit jasje aan heb :( where you from is dan vaak de vraag??

Afbeelding

Maar met mijn Nedersaksische dialect weten ze meteen dat ik net achter de grens met Duitsland wegkom. :)

Henk Kamphuis... kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Prachtig weer vandaag dus mochten onze raspaardjes er even uit voor een rondje Noordpolderzijl en over de dijk. Helaas nog niet met de nieuwe zadels want we wilden fietsen en even niet sleutelen. Dat laatste moet sowieso nog wel gebeuren want de Magura remmen van Mevr. vd Veeke lopen aan.

Vanvond wel nog de stickers er op gewreven. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik ben er blij mee....
Afbeelding
Rutger schreef:Is er ook iemand met een rood-wit-blauwe fiets?
Nee, maar wel met een oranje... inclusief oranje tassen.
Zijn fiets heet William of...
http://www.orangebikeride.blogspot.com/
:D
Ik hat het er laatst met iemand over om één vel te ontwerpen met daarop alle vlaggen (of alleen één continent) en te laten drukken op één stickervel (als dat mogelijk en betaalbaar is); zodat je op je fiets kunt afstickeren waar je geweest bent; zou er interesse voor zoiets zijn?
Matthie9000 schreef:Ik had het er laatst met iemand over om één vel te ontwerpen met daarop alle vlaggen (of alleen één continent) en te laten drukken op één stickervel (als dat mogelijk en betaalbaar is); zodat je op je fiets kunt afstickeren waar je geweest bent; zou er interesse voor zoiets zijn?
Afbeelding
Zoiets als dit? Allemaal met de hand met behulp van gewone plakband beschilderd, veel mooier dan stickers! Stickers kunnen op den duur van kleur verschieten. Op Wikipedia kan je informatie over alle vlaggen ter wereld opvragen, zoals de juiste afmetingen van de kleurvlakken. Straks komt de Britse vlag nog erbij.
Ik zo graag van alle stickertjes/verf/logootjes afwillen op m'n frame.
Iedere pen, vork, sleutel, bel, lullig onderdeeltje bevat wel een logootje.
Bas1988 schreef:Ik zo graag van alle stickertjes/verf/logootjes afwillen op m'n frame.
Iedere pen, vork, sleutel, bel, lullig onderdeeltje bevat wel een logootje.

Stukje schuurpapier... :wink:
Het is voor mij vreemd als wereldfietser met mijn Nederlanderschap te koop te gaan lopen door de bevestiging van een NL-stickertje op mijn spatbord (nou ja ik heb geen spatbord). Waarom zou je trots zijn op je land? Zoals Henk aangaf, werd hij in een winkel in Frankrijk onvriendelijk geholpen en in Rusland ook slechte ervaringen had, omdat ze dachten dat hij een Duitser was. Die slager had het ook niet geweten als hij wel een NL Sticker op zijn fiets had gehad. :wink:

Het maakt niet uit of je blank, zwart, geel, rood of bruin bent. Er zijn goede en slechte mensen. Iemand die onderscheid maak op nationaliteit of ras en discrimineert, kan je beter links laten liggen. Dus als je die sticker er dan op plakt, doen mensen zich dan anders voor dan dat ze zijn?

Graag jullie reacties. Idee om een nieuw topic te beginnen met discriminatie als onderwerp?

Overigens zou een wereldfietser sticker wel aan mij besteed zijn. Zo voel ik me.

Rutger
Als ik in het (verre) buitenland zeg dat ik uit Holland kom, zijn de reacties vrijwel altijd enthousiast. Men begint al sinds de jaren zeventig ("Kroeif") meestal meteen een hele lijst met geweldige voetballers op te sommen en dan is het ijs gebroken.
Dus er is wel wat te zeggen voor zo'n NL-sticker op je fiets, natuurlijk wel op een blauwe Europese ondergrond met sterren, want de EU heeft de lidstaten ongekende voorspoed en vrede gebracht (maar dit laatste geheel terzijde).
Heeft er iemand een voetbalplaatje van Cruyff? :)
Ach... ik vind het gewoon leuk zo'n sticker of batch. Heb een plank vol met dit soort souveniers. [Rotzooi] :wink:

Natuurlijk helemaal met Rutger eens... ook ik ben wars van discriminatie [heb zelf een kleurrijke fam. met Molukkers en Afrikanen] welke wereldfietser niet? Maar Het is ook leuk als je ergens aan de grens met Laos/Vietnam ineens met een douanier die een rotdag heeft een aanknopingspunt hebt door over voetbal te praten en dan met name over Cruyff. Ik weet geen bal van voetbal maar ik ken inmiddels enkele namen. In zoverre ben ik het weer met Peter eens :wink:

En dat ze mij voor een Duitser aanzagen bij de slager zal me verder een worst zijn hoor!! Ik heb geen hekel aan Duitsers in iedergeval en ook niet aan die Franse slager.

Verder nog mensen met discriminerende ervaringen?

En trouwens... wanneer mag je jezelf een wereldfietser noemen, [altijd natuurlijk :D ]
Moet je eerst de Sahara doorsteek hebben gedaan of de Karakoram highway, of is een rondje Europa ook een wereldfietser? Maar waar liggen de grenzen?
Ook een leuk onderwerp voor een lijntje.


Henk
Rutger schreef:Heeft er iemand een voetbalplaatje van Cruyff? :)
Zijn naam gewoon googlen en print en lamineer dan! Er zijn genoeg hits te vinden. Probeer deze: http://johancruijff.startpagina.nl/
Vroeger, toen ik op school in Amsterdam zat (1954-1969), heb ik het oude Meerstadion van Ajax dagelijks gezien. Of het nog niet genoeg is, was onze gymleraar niet minder dan Rinus Michels, echt waar! Werkelijk een ijzervreter. Dit was geen lichamelijke oefening, maar echt drillen.
Rutger schreef:Is er ook iemand met een rood-wit-blauwe fiets?
Niet rood-wit-blauw, maar wel in de kleurstelling van de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond.....
Afbeelding
Ideetje:

Afbeelding
Een vraag is of het WF-logo (de wereldbol) erop zou mogen komen... Het is wat rommeliger dan.
Vraag is ook of de kleurtjes van de Nederlandse vlag leuk is. Voor de één kan het té nationalistisch overkomen. Voor de ander is het een stukje trots...
Rutger schreef:Waarom zou je trots zijn op je land?
Er zijn zo veel redenen om trots te zijn op dit land, dat ik deze vraag een beetje vreemd vind.
Wat ik me wel kan ik me bedenken, is dat als bijvoorbeeld Wilders net wat uitspraken heeft gedaan over de islam, je niet door die landen heen moet rijden met zo'n sticker op je spatbord! Ook is door Oman rijden als net de koningin daar is geweest misschien niet zo'n goed idee.

Maar voor degene die in Europa blijven zoals ik, vind ik de herkenbaarheid van mijn Nederlanderschap juist een plus. Ik heb nog nooit negatieve reacties gehad omdat ik Nederlander ben. Integendeel.
Ik mis een reactie van Eric Schuijt in dit geheel wat hij als wereldfietser ervaren heeft.

Rutger
Mijn mening over Nederlanderschap? Als je je hiervoor schaamt ga dan emigreren :lol:
Laatst hoorde ik iemand op de emigratiebeurs op het NS-journaal zeggen: "Er zijn hier zo veel buitenlanders dat ik maar ga emigreren." Ik moest hier erg om lachen.


Ik vind het een voorrecht dat ik hier geboren ben.
Alleen daarom is mijn levensverwachting hoger dan de mensen in Lesotho.
Alleen daarom heb ik meer kansen op goed werk dan Tunesiërs.
Alleen daarom kan ik als ik ziek ben in een goed ziekenhuis terecht.
Alleen daarom kan ik mijn mening geven over regenten en de rest van de samenleving.
Alleen daarom . . . (en zo kan ik nog wel doorgaan)

Rutger jij weet net zo goed als ik dat de manier waarop een land in de pers en in de politiek beschreven wordt, dat dat anders is dan als je er doorheen fietst (ook als je lang Belgische bierbrouwerijen fietst).
Ooit wel een en wanklank van fietsers gehoord over Iran?
Als Nederlander in Indonesië (vier keer gefietst) viel het mij op dat ons vermeende koloniale schuldgevoel daar helemaal niet leeft. Indonesiërs vinden het geweldig als je Nederlander bent! Ja, laatst zelfs nog een Koga verkocht aan iemand uit Jakarta!

Dus volg je eigen gevoel en wees trots op je afkomst.
Ben je dat niet, vraag je dan af waardoor het komt dat je je schaamt. En daarna afvragen wat jouw aandeel wordt om dat recht te zetten.

Nou, Rutger zo een mooi sociaal gewenst antwoord gekregen? :wink:
Niet specifiek trots zijn op Nederland wil natuurlijk niet zeggen dat je je schaamt om Nederlander te zijn en evenmin dat je je niet bevoorrecht voelt in Nederland geboren te zijn. Iedereen die wel eens over de grens komt weet dat ie het een stuk slechter had kunnen treffen. Het Nederlanderschap is echter ook geen verdienste, het zegt alleen maar iets over het stukje wereld waar je toevallig geboren hebt.
Sommigen laten dat graag zien of anticiperen op de aversie die sommige mensen helaas nog altijd jegens Duitsers blijken te koesteren. Ik schaam mij er absoluut niet voor Nederlander te zijn, maar op mijn fiets geen NL-stickers. 8)
P.S. (en ik kijk ook al geen voetbal :oops: )