Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets en wandelbeurs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets en wandelbeurs

Wat dat dure parkeren betreft: je kan in Buitenveldert op tien minuten lopen van de RAI in het weekend nog altijd helemaal gratis parkeren, wat niemand schijnt te weten want er is echt plek zat daar.
Een bewaakte fietsenstalling heb ik niet gezien, itt. andere jaren.
Verder zou je verwachten dat mensen hun tickets tegenwoordig wel online met korting kopen, maar nee, er stond zaterdagochtend een enorme (grotendeels grijsharige) rij voor de kassa's. Vreemd.
Op de beurs viel het grote aantal elektrieke fietsen op en wat ook opviel was hoe zwaar de meeste daarvan waren. Is dat nou nodig?
Helaas, ik had geen gelegenheid meer om te komen :cry:
peter de rijk schreef:Een bewaakte fietsenstalling heb ik niet gezien, itt. andere jaren.
NS station Rai heeft een bewaakte fietsenstalling.
Peter,
Ik kreeg achter mijn tafeltje voor technische vragen ook heel wat vragen over e bikes. En ja dat gewicht, zie mijn eerdere post over het prototype e bike van Snel: 15 kg. Ik denk echter niet dat bejaarden erop zullen willen: het is echt een snelle fiets om te zien, en het schijnt ook een echt scheurijzertje te zijn (met groot bereik).
Wim
Ik vond het zaterdag een leuke beursdag. Vooral het kleinschalige karakter van deze beurs spreekt me aan. Ik spreek liever met de man die een fiets ontwerpen en maken kan dan de "gelikte" verkopers/Sales Managers van de grote merken. De enorme diversiteit aan kleine stands is erg leuk. Veel ideeen opgedaan voor een lang weekendje weg. Ook leuk om even bij de TKBN stand te zien.
voor mijn was dit de 2de x met groot sukses wand ik heb me,fietsmaat ontmoet voor de 1ste x en jawel hoor de 1ste tocht ziet er aan te komen ronde van nederland.ik vond de beurs op zondag erg gezellig je kon overal goed bij ik heb zelf bestek gekocht en een merpassenger pouch (portemene) en heel heel veel info over van alles
gr marcel
HansvanderVeeke schreef:Helaas viel de beurs ook dit jaar weer ind e krokusvakantie, waarin ik altijd andere plannen heb. Ik kon er dus niet heen.

Maar... wat heb ik gemist?
Wat waren de nieuwtjes?
Wat was voor jou nieuw en lijkt je een verbetering?
Ik vond zelf de nieuwe kleuren van de Vaude tassen erg mooi. We hebben nog 2 achtertassen en stuurtas nodig, dus die komen er vast in de nieuwe groen/grijze kleur.

Tevens nog een handig bagagenetje gekocht bij de vakantiefietser...

En ik ben het met Gunter eens voor wat betreft de stands van verschillende landen. Te weinig gericht op de doelgroep. Allemaal info voor blije gezinnetjes met sleurhut.

Achteraf had ik nog wel een extra lezing willen zien. Bijv. over fietsen langs het ijzeren gordijn.

En de randonneur van v. Herwerden was erg mooi idd.
Weliswaar heb ik het leuk gevonden om de geinteresseerden te informeren over de landen waar ik gefietst heb, maar wat ik dit jaar gemist heb is een aparte stand waar "de Wereldfietser" zichzelf promoot. Ik kreeg nl vragen wie wij waren, wat we doen en of wij reizen organiseren.
Ik denk dat het inderdaad een punt is dat we moeten verzinnen hoe de informatie gerichter bij de doelgroepen aankomt. Zelf heb ik er dan helemaal geen bezwaar tegen dat het blijde gezinnetje dat nu met de sleurhut op pad gaat een belangrijke markt is. Kom op, ervaren wereldfietsers hebben dit allemaal niet zo nodig, die vinden hun weg wel. Dit is een massale beurs voor het grote publiek dat wel wat wil. Maatschappelijk vind ik dat eerlijk gezegd een veel grotere uitdaging. Fietsen moet normaal worden, ook al is het 50 km per dag in Frankrijk.
Wim
Wim Tjan schreef:Weliswaar heb ik het leuk gevonden om de geinteresseerden te informeren over de landen waar ik gefietst heb, maar wat ik dit jaar gemist heb is een aparte stand waar "de Wereldfietser" zichzelf promoot. Ik kreeg nl vragen wie wij waren, wat we doen en of wij reizen organiseren.
De ca. 10 meter brede stand van De Wereldfietser was toch direct tegenover de lange rij van Fietsers Informeren Fietsers? Mis ik iets?
Leon
Leon schreef:
Wim Tjan schreef:Weliswaar heb ik het leuk gevonden om de geinteresseerden te informeren over de landen waar ik gefietst heb, maar wat ik dit jaar gemist heb is een aparte stand waar "de Wereldfietser" zichzelf promoot. Ik kreeg nl vragen wie wij waren, wat we doen en of wij reizen organiseren.
De ca. 10 meter brede stand van De Wereldfietser was toch direct tegenover de lange rij van Fietsers Informeren Fietsers? Mis ik iets?
Leon
ALs je om 9:00 even door de lege hal slalomt weet je iedereen te vinden. Probeer je hetzelfde om 13:00 met massief gevulde gangpaden dan valt het tegen ;)
Leon: en toch begreep niemand die aan mijn tafeltje kwam wat de wereldfietser is, en dat wij anders dan anderen geen zakelijke belangen hebben. Wij zijn geen fietsenwinkel, en wij zijn geen reisbureau. De indeling was ook niet ideaal, want tegenover onze tafeltjes was de stand van Pirola, en de stand van de vereniging de wereldfietser was een heel eind verderop.
Wim
Zover ik onthouden heb bestond de stand van de WF uit heel veel (mooie) foto's en een boel mensen die schijnbaar het blad aan het promoten waren. Ik kan me voorstellen waarom de argeloze voorbijloper de stand niet kon thuisbrengen en doorliep.
Er stond inderdaad - zover ik me herinner - geen groot bord "wij zijn een vereniging van ...". Misschien moet dat er gewoon weer komen. In koeieletters.
Leon
Wim schreef:"wij zijn een vereniging van ...". Misschien moet dat er gewoon weer komen. In koeieletters.
Geen gek idee en zoals vanouds dichterbij de informanten geconcentreerd. Want uiteindelijk draag ik de vereniging een warm en gezond hart toe :D
Ik hoorde van diverse standhouders dat de zaterdag onaangenaam druk is geweest. Gelukkig ben ik op zondag geweest en toen viel de drukte erg mee.

Het fijne vond ik dat de beurs een erg laagdrempelig karakter had en niet te groot was. Beginnelingen kwamen er mijns inziens goed aan hun trekken. Het geheel had geen overdreven schreeuwerig commercieel karakter zoals bijv. Bike Motion. Het was gewoon erg gezellig en in sommige hoeken zelfs lekker kneuterig.

Ook ik had gehoopt op meer interessante beursaanbiedingen. De leukste spulletjes lagen toch wel in de stand van Eric Schuijt, vond ik. Ik heb nu een NL-sticker op m'n spatbord! :D Waarvoor dank, Eric.
[quote="Christophorus"]Ik hoorde van diverse standhouders dat de zaterdag onaangenaam druk is geweest. Gelukkig ben ik op zondag geweest en toen viel de drukte erg mee.
quote]

Ik kan niet oordelen over zaterdag, want was er alleen op zondag. Maar dat standhouders klagen dat het onaangenaam druk was. Hoe meer bezoekers hoe beter toch?
Groeten,
Rutger
Er liepen teveel mensen op de stands te dringen wat een normaal gesprek en genoeg ruimte om alles te bekijken bemoeilijkte. Een vriend van me merkte dat de bezoekers door het file-lopen zelfs een beetje chagrijnig werden. In totaal waren er meer dan 22.000 bezoekers!
De enige reden dat het zaterdag niet nog drukker was, was dat er nog hele meutes in de rij bij de kassa stonden. Ja het was heel druk.
Wim
Christophorus schreef:In totaal waren er meer dan 22.000 bezoekers!

Hmmmm,

Als ik dit lees, dan ben ik er niet (meer) zo rouwig om dat ik niet kon. Van grote menigtes wordt ik claustrofobisch en je zou mij ook met een chagrijnig gezicht zien. :cry:
HansvanderVeeke schreef:Van grote menigtes wordt ik claustrofobisch
Daar zal je in het pittoreske en immer rustige Baflo geen last van hebben! :lol: