Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1,5 persoons tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

1,5 persoons tent

Ik gebruik de Coleman X1
Op het net beweren ze 238 cm binnentent, al is dit in de realiteit wat minder.
Kost bij kampeermarkt slechts 50 euro, en daar krijg je een grondzeil van maar liefst 5000 mm waterdichtheid en aluminium tentstokken voor.
Naast het slaapcompartiment is er een 'voortent' waar je kan koken of je spullen in kwijt kan.
Heej, helemaal over het hoofd gezien! Ziet er best goed uit. Hoog genoeg ook om in te zitten. Is die voortent ruim genoeg om een stel fietstassen te stallen? En hoe lang ben je? Pas ik met mijn 1,91 fatsoenlijk in die wig-vormige binnentent?
Pedalero schreef:Heej, helemaal over het hoofd gezien! Ziet er best goed uit. Hoog genoeg ook om in te zitten. Is die voortent ruim genoeg om een stel fietstassen te stallen? En hoe lang ben je? Pas ik met mijn 1,91 fatsoenlijk in die wig-vormige binnentent?
Ben 1,87 m groot, en pas er zonder problemen in.
Enkel maar met rugzak gereisd met die tent. Rugzak past er perfect in, fietstassen ook wel denk ik. In kampeermarkt staan alle tenten opgesteld, dus zie je hoe ze er opgesteld uitzien.
De stof is ook vuur-werend, wat het veiliger maakt om erin te koken :)
Ik zou er vanawege de koolmonoxide nooit in koken.
Wim
Ik heb afgelopen vrijdag de Coleman Falcon X2 gekocht. Bedoeld voor twee personen, maar meer een 1,5 persoons tent. Ruimer en lichter dan de Kraz X1 en met honderd euro nog steeds niet duur. Weegt op mijn eigen keukenweegschaal net geen 1400 gram. Hele verbetering dus met de 2800 gram van mijn oude tent. Ga hem volgende maand een weekeind uitproberen. Ben benieuwd.
Jammer dat er zo weinig bekend is over de technische eigenschappen...
Wat bedoel je? Dingen als waterkolom (buitentent 2000, bodem 5000)?
Inderdaad.
Van het label:
Buitentent: Nylon ripstop, siliconen buitenkant, PU-deklaag aan de binnenkant, 2000 mm, afgeplakte naden
Binnentent: Nylon ripstop ademend gaas 'die nooit problemen geeft' (:shock: staat er echt)
Grondzeil: Nylon, 5000 mm, PU-deklaag
Tentstokken: Air-Hercules (samenstelling van Scandium aluminium)

De boel is voorzien van een brandvertrager en 2 jaar garantie. Ik zie nu dat er in het label een 'repair kit' wordt genoemd, maar die is niet bijgeleverd. Zal eens informeren bij De Kampeermarkt en Coleman. Ik heb overigens begrepen dat dit tentje niet meer wordt gemaakt.
Herstel: ik zie net dat bij de haringen een stukje zelfklevend buitententdoek en grondzeil zit, beide van 10x10 cm.
Niemand ervaring met de Vango Banshee 200? Een volgens mij goed en goedkoop alternatief dat ik overweeg aan te schaffen voor mijn fietstocht langs de WO-I linie vanaf Pasen. Specificaties: 112-125 euro, 1,85 kg, buitendoek 5000, grondzeil 8000.
Doe ik daar verstandig aan?

[url]file:///C:/Users/Aart/Desktop/tenten/Vango%20Banshee%20200%20Volcano%20-%20Lightweight.htm[/url]
Hallo Aart,

allereerst welkom op het forum.
[url]file:///C:/Users/Aart/Desktop/tenten/Vango%20Banshee%20200%20Volcano%20-%20Lightweight.htm[/url]
Zo te zien staat het bestandje op je C-schijf en daar kan (als het goed is) niemand bij. :wink:
Ik had zelf de Vango Spectre, die heb je vast ook al gezien.

Zeker een aanrader, ik heb hem verkocht omdat ik, voor een echte lange reis, een iets grotere tent nodig dacht te hebben.
Ziet er niet slecht uit qua gewicht. Als je de tent bekeken hebt en er proef in gelegen hebt en dat naar wens is lijkt me (ook gezien de prijs) dat deze tent een prima keuze is.
Gr Hans