Rutger schreef:De tovenaar schreef:Als je je daar hebt ingeschreven (of mocht iemand toevallig alleen op de link van Rutgers mailtje hebben geklikt) denk ik niet dat ze dan meteen bij je e-mail adrescontactlijst kunnen.
Als ik zo op die wayn site rondkijk neem ik aan dat jij via zo'n optie "zoek wie van jouw vrienden ook op wayn zitten" je hotmail account hebt opgegeven (met wachtwoord). Zoiets kan bijv bij facebook ook maar daar wordt niet automatisch zonder jouw toestemming aan jan en alleman een uitnodiging verstuurd.
Het ging als volgt in zijn werk. Ik kreeg een uitnodiging van iemand uit Montegro die ik al kende van een reis in juni.
Ik heb mij toen geregistreerd met aanmelding van mijn emailadres. Verder niets mee gedaan en ook zeker geen paswoord doorgegeven. Ook geen vrienden uitgenodigd. Kreeg een paar keer een berichtje door van iemand. Ook genegeerd. En nu ineens blijken ze dus bij mijn adresboek te zijn gekomen.
Rutger
Ik kreeg ook een uitnodiging van je Rutger
Bij het registreren bij wayn moet je een wachtwoord opgeven, dat kan niet anders. Zou het kunnen dat je vaak hetzelfde wachtwoord gebruikt en dus voor wayn en hotmail hetzelfde wachtwoord hebt gebruikt? Zij proberen natuurlijk even met dat wachtwoord en je e-mailadres bij hotmail in te loggen.
Dit is geen verdachtmaking aan jouw adres hoor, alleen een tip om zorgvuldig met wachtwoorden om te gaan (en af en toe te wijzigen). Die zogenaamde uitnodigingen verdwijnen bij mij toch direct in de prullenbak.
Als je trouwens de teksten leest op de
wayn-site weet je wel hoe laat het is
WAYN just makes the world spin! I've met so many fun people who are up for doing cool things, it's unreal.