Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met rollerbrakes de bergen in? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Met rollerbrakes de bergen in?

Zoals ik op een ander draadje ook al aangaf: de Gazelle Medeo gaat als PC Hooft tractor in de verkoop. Voor 300 euro ben je de gelukkige eigenaar. In plaats daarvan heb ik een keurige Koga Myata Roadrunner gekocht van een jaar of zeven oud. Ze hebben er op mijn verzoek een vlinderstuur op gezet en alles netjes overgezet. Voor 350 euro's lijk ik er zo weer jaren tegen te kunnen. En veilig te kunnen dalen.

Voor foto's moet je maar even kijken op de materiaal pagina van mijn website http://domineefietst.webklik.nl/page/welkom-

Hartelijk dank voor de adviezen. Het is allemaal in een stroomversnelling gegaan, omdat éen van de dealers hier in Sneek een ontzettend nette gebruikte Koga te koop hadden staan.

Hartelijke groet,
Aart Veldhuizen, Sneek.
Jan Eleveld schreef:Eén probleem is dus hoe je veilig beneden komt, maar een ander probleem lijkt me hoe je fatsoenlijk boven komt. De stadsfietsgeometrie waarbij je erg rechtop zit is ongeschikt voor het betere klimwerk. Het idiote gewicht van 23 kg helpt ook niet erg...
Mijn fiets weegt minder dan de helft.
Voor een onervaren klimmer is zo'n geometrie niet eens zo slecht. Op een sportievere fiets zal de verleiding veel groter zijn om voorover te buigen en kracht te zetten.

Dat fabrikanten buiten het bouwmarkt-circuit fietsen van 23 kg durven aan te bieden vind ik ronduit schandalig.

De Avid BB7 is trouwens een rem die in het vakantiewereldje mijns inziens ondergewaardeerd wordt.

grtjs, Waltertje