Ik zou denk ik beginnen met een nette tweedehandsfiets (Snel, Avaghon o.i.d.) en daar een handgebouwd voorwiel met SON in stoppen voor het forenzen. Eerst een jaar of twee fietsen met en zonder bagage. Daarna weet je veel beter wat je wel en niet wilt. Misschien kom je er achter dat je liever met een lichte audax-fiets naar het werk gaat en met je MTB met BOB-kar op vakantie wilt. Of ontdek je dat je heel tevreden bent met je tweedehandsfiets en liever investeert in een Rohloff-naaf dan in een andere fiets.
Of ze echt te kort zijn durf ik zo niets van te zeggen het scheelt in de grootste maat maar 6mm in bovenbuislengte.Die middelste optie, de RED BULL Activa I, vind ik een aardige fiets om te zien. Die andere twee fietsen hebben naar mijn idee een te kort frame waardoor ik rechtop zit. Wil graag iets sportiever zitten.
Maar bedankt voor de ideeen!
@winewalk Hier ook +1 voor Jarno bakker komen zowel mijn mountainbike als woonwerkfiets (souvereign r14) vandaan. Altijd erg goed geholpen alleen had hij 2 jaar geleden niet echt veel van stevens op voorraad en al helemaal geen souvereign r14.