Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Marathon supremes gaan vervangen worden. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De Marathon supremes gaan vervangen worden.

Zolang de nieuwe marathon er nog niet is, is het onzinnig om te zeggen dat deze slechter is. Hij is wel zwaarder. Maar hij zou ook slijtvaster moeten zijn en een betere anti-lekrijlaag moeten hebben. Tevens zou de rolweerstand niet verhoogd zijn t.o.v. de normale marathon 368.

Dit zijn allemaal aannames, laten we zien hoe de band echt wordt.

In plaats van moord kun je misschien wel straks spreken van evolutie.
rvdh schreef:Zolang de nieuwe marathon er nog niet is, is het onzinnig om te zeggen dat deze slechter is. Hij is wel zwaarder.
Marathons waren al niet licht, dus dat is het laatste wat je wilt.
Maar hij zou ook slijtvaster moeten zijn en een betere anti-lekrijlaag moeten hebben.
Dit waren nou niet direct de eigenschappen waar een marathon achter liep. Als 0 lekke banden normaal is , is nul/2 lekke banden niet meer zo boeiend.
Tevens zou de rolweerstand niet verhoogd zijn t.o.v. de normale marathon 368.
ik ben nog nooit een band tegen gekomen die van anli lek maatregelen lekkerder ging rijden. Het gewicht krijgt dit jaar drie sterren net als vorig jaar, dus de claims met betrekking tot de overige eigenschappen zullen ook wel flink relatief zijn.

Als Schwalbe wat aan lekke banden wil doen kunnen ze beter eens bekijken hoe ze de ventielen in de binnenband lijmen. :wink:
Ik begin me af te vragen of ik ook geen Marathons (40-622)moet opleggen...
Nu ben ik na 23.000 km nog steeds tevreden met mijn Continental Contact Reflex Extra Light banden (42-622 en 470 gr) (profiel ongeveer als de Continental TouringPlus). Flink wat kilometers onverhard en bepakt. Achteraan houden ze het 10.000 km uit, vooraan 20.000. Aantal lekke banden: 4.
Mijn echtgenote rijdt met Continental TravelContact (42-622 en 650 gr). Na 8000 km reed ze nog geen enkele lekke band. (4.000 km fietsreis - 4.000 km woon-werk).
Hoe het met de rolweerstand van deze banden zit, weet ik niet. Iemand?
Gezien onze eigen ervaringen, verwondert het mij steeds dat de ervaringen met Continental-banden regelmatig negatief schijnen te zijn op het forum.
Of zijn de Continental-rijders zo tevreden dat ze het forum aan de Schwalbe-fietsers laten?
Luc
rvdh schreef:Dit zijn allemaal aannames, laten we zien hoe de band echt wordt.
Alle bandenfabrikanten beloven ons al een eeuw superieure kwaliteit.
Als je dan een folder leest en een tijd later blijkt het toch wel tegen te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later deels tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, waar een paar echt goede banden is staan en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen en je leest vervolgens een andere folder, die later ook tegen blijkt te vallen, dan kun je van een educated guess spreken als je voorspelt dat de volgende ook wel tegen zal vallen, maar het hondje van pavlov en de ezel van de boer net buiten het dorp hadden je het ook kunnen vertellen.
Leon
lvdb1956 schreef:Gezien onze eigen ervaringen, verwondert het mij steeds dat de ervaringen met Continental-banden regelmatig negatief schijnen te zijn op het forum
Het raadsel van Continental . . . niemand weet het. :twisted:
Bij mij scheurde een keer de zijwand na 2500 km op mijn Top Contacts en BENG! Dus wat doe je de volgende keer als je dat overkomt? Juist, overstappen op Schwalbe. Het gekke is dat velen hier geen last van hebben en dat slechts enkelen dit overkomt.
Overigens was de rolweerstand van de Top Contacts erg laag, beter dan de Marathons!
Sindsdien ben ik een tevreden Schwalbe gebruiker, het enige minpunt van de Marathon was dat hij iets te zwaar was. Dus wat doet Schwalbe . . . ze maken hem nog zwaarder.
Die hele evo serie van Schwalbe kan me gestolen worden. Te traag en kwalitatief slechter dan de gewone Marathon. Mocht ik nog een keer allround banden nodig hebben, dan waag ik toch weer een gokje met Conti's.
DeFietsreiziger schreef:Bij mij scheurde een keer de zijwand na 2500 km op mijn Top Contacts en BENG! Dus wat doe je de volgende keer als je dat overkomt? Juist, overstappen op Schwalbe. Het gekke is dat velen hier geen last van hebben en dat slechts enkelen dit overkomt.
Het is bij de ouder gedienden anders wel bekend dat Continenal banden relatief vaak aan de beurt waren bij kapotte zijwanden. Vaak met mede-oorzaak dat de banden niet goed op spanning waren gehouden (met de duim gevoeld en hard bevonden...), maar ook doordat de zijwanden toch minder degelijk waren dan die van Schwalbe. De twee paar conti's die ik versleten heb hadden de rafels er uiteindelijk langs hangen. Maar ze reden wel soepeler, dat klopt.
Leon
Ik rij al jaren op continental travelcontact, nooit geen problemen mee. Ik fiets er elke dag mee het hele jaar door, ook regelmatig met zware boodschappen etc. En natuurlijk met vakanties. Eén keer in al die tijd is een achterband aan de zijkant gescheurd, na zo'n 5.000 km. Gewoon pech volgens mij. Verder nooit geen problemen. Eén keer een lekke band. Als ik het zo opschrijf geloof ik het zelf bijna niet, maar het is echt zo. En ik rij niet kinderachtig. Als ze versleten zijn neem ik weer continental. Lekker lage rolweerstand en een lekker zijprofiel.
m-gineering schreef:

Als Schwalbe wat aan lekke banden wil doen kunnen ze beter eens bekijken hoe ze de ventielen in de binnenband lijmen. :wink:
ik gebruik hoe dan ook geen schwalbe binnenbanden, zitten ook veel naden op waardoor plakken lastiger is.
lvdb1956 schreef:Of zijn de Continental-rijders zo tevreden dat ze het forum aan de Schwalbe-fietsers laten?
Luc
Lijkt mij wel waarschijnlijk, voor mij geen Schwalbes :wink:
Michael W schreef:
lvdb1956 schreef:Of zijn de Continental-rijders zo tevreden dat ze het forum aan de Schwalbe-fietsers laten
Luc
Lijkt mij wel waarschijnlijk, voor mij geen Schwalbes :wink:
Als op je eerste grote fietsreis na 800 km de wang van je Travel Contact scheurt, dan praat je daarna alleen nog maar over Schwalbes. :shock:

Sjirk
lvdb1956 schreef:Of zijn de Continental-rijders zo tevreden dat ze het forum aan de Schwalbe-fietsers laten?
Luc
Net een tochtje gemaakt van ruim 2000 km: Ik op Continental Contact Extralight 42/622 mijn medefietser op Schwalbe Marathon Plus 37/622. Conti één keer lek, Schwalbe nul.
Kortom, allebei goed genoeg. Die Conti zal wel heel veel lekkerder gereden hebben.
Wim
Wim schreef:Kortom, allebei goed genoeg. Die Conti zal wel heel veel lekkerder gereden hebben.
Wim
Conti reed prima, maar mijn medefietser had ook geen klachten. We zijn allebei niet zo kritisch op materiaal. Wat wel opviel is dat bij dalen zonder trappen (3-5%, asfalt) de fiets met de Schwalbes elke keer sneller accelereerde en harder leek te gaan. Maar dat ligt niet alleen aan de banden denk ik.
lvdb1956 schreef:Gezien onze eigen ervaringen, verwondert het mij steeds dat de ervaringen met Continental-banden regelmatig negatief schijnen te zijn op het forum.
Of zijn de Continental-rijders zo tevreden dat ze het forum aan de Schwalbe-fietsers laten? Luc
Dat is ook mijn verwondering, na 12.000 km conti zonder lek, inscheuren of amputatie. Mijn verklaring is dat Schwalbe een way of life is, zoals Apple, Volvo, of een woonboot. En dat wil je dan graag delen. Ofzo. Hoe dan ook, dit topic gaat over de vervanging van Schwalbe supremes, jawel, dus bij de les blijven :roll:
willem.m schreef: Mijn verklaring is dat Schwalbe een way of life is, zoals Apple, Volvo, of een woonboot. En dat wil je dan graag delen.
Conti heeft zoveel vroegere gebruikers kopschuw gemaakt met het verprutsen van eerst erkend goede banden (productie nr het verre oosten etc) uitdrogende flanken en uitscheurende hieldraden, dat er niet zoveel contigebrikers meer zijn
:roll:
Conti heeft zoveel vroegere gebruikers kopschuw gemaakt met het verprutsen van eerst erkend goede banden (productie nr het verre oosten etc) uitdrogende flanken en uitscheurende hieldraden, dat er niet zoveel contigebrikers meer zijn
Net zoals Schwalbe nu bezig is zijn vaste klanten weg te jagen door ze te dwingen 3 x zo dure banden die minder lang mee gaan te kopen :P (nieuwe Marathon en supreme/dureme/extreme ipv XR) ?

Ik zou zelf voor een Conti Travelcontact gaan waarschijnlijk in jou geval, hoewel ik het totaal niet snap waarom ze ze niet breder maken. Zelf heb ik nu Big Apple wat ik prima vind en een prima alternatief voor de Supreme vind, maar je gaf al aan dat je graag iets met meer grip wilde.

Zijn Conti en Schwalbe echt de enigen die fatsoenlijke banden maken. Of zijn er ook nog onbekendere juweeltjes?
m-gineering schreef:Conti heeft zoveel vroegere gebruikers kopschuw gemaakt met het verprutsen van eerst erkend goede banden (productie naar het verre oosten etc.) uitdrogende flanken en uitscheurende hieldraden, dat er niet zoveel contigebruikers meer zijn
Klinkt als het verhaal van de VREDESTEIN PERFECT uit de jaren 80. Waarschijnlijker is het dat Schwalbe meer, veel meer, geld uitgeeft aan gerichte reclame voor hun banden.
Zijn Conti en Schwalbe echt de enigen die fatsoenlijke banden maken. Of zijn er ook nog onbekendere juweeltjes?
Bij juweel en band denk ik aan Grand Bois, maar het is maar net wat voor jouw fatsoenlijk inhoudt natuurlijk.

Wil je lekker rijden, mag het wat kosten en rij je niet veel langs glasbakken, dan is dit vermoedelijk het beste alternatief.
(tenzij je 26" wielen hebt als ik me niet vergis)

Sjors
Voor 26 inch (en ook 28 en 27 inch) is er nog de Panaracer Pasela als betaalbaardere snelle band. Snel en copmfortable, maar ppk wat kwetsbaar. Ik heb er goede ervaringen mee op niet al te dolle lichtgewicht tours. Maar de vraag was natuurlijk wat je kunt monteren als je juist een iets steviger band wilt hebben zonder gelijk in het tractorbanden segment terecht te komen. Ik zou het even niet weten want van die Conti catalogus snap ik geen bal.
Wim