Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2010 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2010

Abacus schreef:
vincent schol schreef: De film bevat voornamelijk luchtopnames, duurt anderhalf uur en heeft min of meer een happy end. Alleen is de beeldkwaliteit helaas niet geweldig.
Op 720 P is de kwaliteit best goed hoor. Indrukwekkende film. Kende ik nog niet. Een aanrader.
Goed dat je het zegt. Ik ben zo'n slome, ik heb gewoon anderhalf uur met 360p zitten kijken :D
Icebreaker neemt duurzaamheid blijkbaar serieus want hun site weidt er over uit. De laatste twee jaar wordt er in de kleding een label met een zogenaamde Baacode (grappig, verwijst 'baa' naar het schapengeblaat?) gezet waarmee je via de site de herkomst van je kleding kunt traceren.
Het programma begint al aardig vorm te krijgen.

Er worden vijf zeer gevarieerde dialezingen gegeven over de volgende bestemmingen:
- Van Nederland naar Krakau
- Colombia
- Noorwegen
- Australië-Tasmanië
- Van Sri Lanka naar Nederland

Hiernaast worden de volgende workshops gegeven:
- duurzaam reizen
- GPS op de fiets
- innovaties
- mijn eerste fietsvakantie
- het voorbereiden van een wereldreis
- fietsbagage lichtgewicht
- fotografie onderweg

Informanten: het grootste deel van de beurs bestaat uit ervaren fietsreizigers die informatie geven over tochten die ze hebben gefietst en over zelf uitgestippelde routes. Zij kunnen alles vertellen over fietsideeën en de fietsomstandigheden in een bepaald land en beantwoorden vragen als: kun je er (wild) kamperen, hoe is het gesteld met de wegen en het verkeer, hoe veilig is het land, enzovoort.

Verder is er een boekenmarkt waar je alle inspiratie kunt vinden voor een prachtreis.
Plus een tweedehandsmarkt, waar je ook je eigen kampeer en fietsspullen kan aanbieden.
Voorts zullen fietswinkels en reisorganisaties aanwezig zijn. Kortom, voor alle zaken die van belang zijn voor fietsreizigers ga je zaterdag 13 november naar de Wereldfietsbeurs in Dordrecht !
De Wereldfietsbeurs heeft een eigen website.
Daar staat alle informatie die je zoekt. Het programma is bijna rond, binnenkort zetten we de aanvangstijden van dialezingen en workshops er nog bij.

Afbeelding
EXTRA OPROEP

Bericht gewijzigd, is niet meer nodig.
Jim, ik heb je een emailtje gestuurd. Ik wil wel komen helpen :)
oproep heeft al geholpen

Marc en anderen alvast bedankt met jullie aanmelding, we hebben nu inmiddels genoeg hulp op de beurs.

Wel zijn we nog steeds op zoek naar mensen die workshops willen geven, zoals duurzaamheid, fotografie, en andere onderwerpen die raakvlakken hebben met fietsvakanties.
Jammer, ik volg zaterdags een opleiding, anders had een fotografie-workshop me wel leuk geleken om te geven Jim. :(
Ik had me ingetekend voor workshops duurzaamheid en fotografie. Er kwam voor 13 november echter een leuke en lucratieve klus die ik aangenomen heb. Jammer van de workshops en de beurs, ik had me er erg op verheugd.

Ter inspiratie voor gegadigden voor de 'duurzame' workshop: de tekst die ik gemaakt had voor de website.

Duurzaam reizen: veel avontuur voor weinig geld.

Fietsen belast het milieu weinig, maar als je eerst urenlang in het vliegtuig zit, dan is de belasting toch weer hoog. Hoe kun je nou een avontuurlijke reis maken die vriendelijker is voor het milieu?

Het is eenvoudig. Gemak kost doorgaans energie. Maak het jezelf dus minder gemakkelijk. Wat je terug krijgt is avontuur. Het is dus avontuur versus gemak.

Gebruik je fantasie. Ik zie mijn treinreizen als voor- en naspel van mijn fietsreizen. Het zijn reizen binnen een reis. Ze bouwen de relatie met de bestemming langzaam op en af.

Aan de hand van foto's van mijn reizen vertel ik over hoe geweldig het is om in Europa te reizen. Buiten het seizoen reizen is een andere manier om het avontuur te vergroten en de ecologische footprint klein te houden.

De workshop wil geen discussie zijn over voor- en nadelen. Hij wil gebaande gedachtegangen provoceren. Er is zoveel meer dan we denken dat er is.
Over avontuur gesproken, Alastair Humphreys zegt dit erover:

You do not need to fly to the other side of the planet to undertake an expedition. You do not need to be an elite athlete, expertly trained or rich to have an adventure. Adventure is a state of mind. I believe that adventure is about stretching yourself - mentally, physically or culturally. It is about doing what you do not normally do, pushing yourself hard and doing it to the best of your ability. If that is true, then adventure is all around us, at all times. Adventure is accessible to normal people, in normal places, in short segments of time and without having to spend much money.

Bron vind je hier.
Mail binnen met het zeer interessante programma.
Je kan hier echt een hele dag vermaken!
http://www.wereldfietser.nl/nieuwsbrief ... 2010-5.pdf
Ik ben helaas verhinderd, ik ben op die datum op familiebezoek naar
Blaricum. Ik heb afgelopen 20 maart al zo'n beurs bezocht in Retie (B).
Poster en flyer zelf printen!

Maak ook reclame en download de poster en de flyer, print ze uit en verspreid ze onder de fietswinkels en outdoorwinkels bij jou in de buurt.
Link naar Flyer op twitter gezet met verzoek voor ReTweet. Eens kijken of dat succes heeft. Inmiddels al 2 RT binnen ;-)

Nico
Het lukt me om de flyer dubbelzijdig op A4-formaat af te drukken maar dat is wel wat aan de grote kant. Het zou mooi zijn als er een pdf zou zijn met twee gelijke (gekantelde) afbeeldingen van A5-formaat op elke bladzijde, dus twee voorkanten op bladzijde 1 en twee achterkanten op bladzijde 2. Als je dat document dubbelzijdig afdrukt heb je twee flyers (eerst even doorknippen). Het is vast mogelijk om het huidige document ook dubbelzijdig op A5 te krijgen maar voor mij is dat hogere printerkunde en dat beheers ik niet.
Ik heb de Wereldfietsbeurs als Event gepost op de Wereldfietsergroep op Vimeo, het video platform voor Wereldfietsers.

http://www.vimeo.com/groups/wereldfietser
vincent schol schreef:Het lukt me om de flyer dubbelzijdig op A4-formaat af te drukken maar dat is wel wat aan de grote kant. Het zou mooi zijn als er een pdf zou zijn met twee gelijke (gekantelde) afbeeldingen van A5-formaat op elke bladzijde, dus twee voorkanten op bladzijde 1 en twee achterkanten op bladzijde 2. Als je dat document dubbelzijdig afdrukt heb je twee flyers (eerst even doorknippen). Het is vast mogelijk om het huidige document ook dubbelzijdig op A5 te krijgen maar voor mij is dat hogere printerkunde en dat beheers ik niet.
Zelfs als de flyer op A5 afgesteld staat heb je grote kans dat jouw printer net een afwijkend afdrukbaar gebied heeft. Omdat je dat tóch de optie 'verkleinen tot afdrukbaar gebied' nodig hebt kun je het net zo goed met de huidige versie van het .pdf-bestand. Dus snij de A4-tjes eerst door tot A5. Dan open je het bestand. Op mijn PC/Firefox/Acrobatreaderwerkt het dan als volgt:
Bestand
Afdrukken...
printer kiezen
Eigenschappen: papiersoort, afdrukkwaliteit en A5 instellen
Afdrukbereik = de ene pagina die je wilt afdrukken
Exemplaren: aantal kiezen
Pagina's: verkleinen tot afdrukbaar gebied.
Dan zou het moeten lukken....
Hou voldoende gele cartidges paraat, want goedkoop wordt het niet met allemaal dat geel.
Succes,
Leon
Leon schreef:Hou voldoende gele cartidges paraat, want goedkoop wordt het niet met allemaal dat geel.
Daar hebben we dit toch voor :D
De download van de flyer is aangepast, je krijgt nu een A4 met 2 flyers naast elkaar. Nu moet het lukken.
Overigens is het wel een giga-bestand met 10Mb, maar het resultaat is er dan ook naar. Succes.
Als orienterend en hopelijk toekomstig wereldfietser kijk ik erg uit naar de a.s. Wereldfietsbeurs in Dordrecht.
Zal er zeker zijn en hopelijk de broodnodige informatie, tips en inspiratie vinden !! :wink: