Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroutes Amsterdam - Schiermonnikoog? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsroutes Amsterdam - Schiermonnikoog?

Gewoon gaan nu. De komende dagen is het mooi weer. :D Temperatuur is ideaal of moet het per se dertig graden worden.

Het boekje van de LF is wel leuk als je belang stelt in achtergrondinfo. En dat maakt een reis ook wel weer interessanter. Kijk gewoon eens rond en geniet.

Rutger
Afbeelding
Dit wordt de route.. C=camping.
heb afgesproken vrijdag weg te gaan als het niet gaat stortregenen :D

Eerste dag +/- 120 km fietsen, moet wel lukken hoop ik.
Waarom het eerste stuk niet de LF1 volgen? Of gebeurt dat ook met deze route?
(In mijn herinnering wijkt die nergens echt ver van de Noordzee af :roll:.)
Beetje stomme vraag maar hoe werken die routes van de fietsersbond?
Hij zegt nu bv ga naar knooppunt 1 linksaf naar LF1b en dan de volgende stap is ga na 22.7km bij het kruispunt rechstas naar driehuizerweg(camping).
Moet ik dan die 22.7km dezelfde weg volgen?
Of staat er dan de hele tijd het bord LF1b op de weg?
Robertjan schreef:Waarom het eerste stuk niet de LF1 volgen? Of gebeurt dat ook met deze route?
(In mijn herinnering wijkt die nergens echt ver van de Noordzee af :roll:.)
Heb het al aangepast.
Da's het makkelijke van fietsen in Nederland. Er staan overal bordjes, vaak bij elk kruispunt of stoplicht waar je wel eens een verkeerde afslag zou kunnen nemen. Bij geval van geen bord: altijd rechtdoor.

De bordjes van de LF-routes staan dus aangegeven bij splitsingen en kruispunten, net zoals de bordjes van de knooppunten. Zo kan je lekker doorfietsen en hoef je niet op de kaart te kijken (al is die wel handig, want bordjes zijn ook niet heilig).
Anneke schreef:Da's het makkelijks van fietsen in Nederland. Er staan overal bordjes, vaak bij elk kruispunt of stoplicht waar je wel eens een verkeerde afslag zou kunnen nemen. Bij geval van geen bord: altijd rechtdoor.

De bordjes van de LF-routes staan dus aangegeven bij splitsingen en kruispunten, net zoals de bordjes van de knooppunten. Zo kan je lekker doorfietsen en hoef je niet op de kaart te kijken (al is die wel handig, want bordjes zijn ook niet heilig).
Oh das wel erg makkelijk :D
Dus het is wel handig als ik grotendeels op zon LF route blijf.
Maar hoe zit het dan met die fietsknooppunten?
Of is het daarbij de bedoeling dat je de knooppunten opschrijft en het onderweg checkt op zon kaart/bord?

Ik wou eigenlijk de terug weg via Lelystad/Almere gaan maar volgens mij wordt wat moeilijker.
Leuke reis die je gaat maken! Ik ben net terug van een dikke week eilandhoppen. Begonnen in harlingen -> vlieland en dan via terschelling naar ameland. Ameland viel mij zelf erg tegen en raad ik iedereen dan ook af om heen te gaan.
Op je kaartje met de route zag ik alleen dat je route ophoud bij een ander dorp dan Holwerd. Volgens mij is dat nog wel 10 a 20 km verder noord-oost waards.
Wat betreft eilandhoppen. Die robbenboot is een goedkoop alternatief vergeleken bij de eilandhopper (eilandhopper.nl). Ik ben namelijk met de willem jacob meegevaren en daarna op de boot overnacht. Was welliswaar duur, maar een geweldige ervaring. Ze varen trouwens vanaf Amsterdam naar Texel en dan de eilanden af v.v.

Voor campings gebruik ik altijd de natuurcampings van staatsbosbeheer. De enige reden is omdat je dan trekkersvelden hebt waar je niet voor hoeft te reserveren en veel gelijk gezinde mensen op je heen die allemaal hun eigen trekkersverhaal hebben! Heel gezellig dus! (ik drink dan ook altjd met de andere trekkers een borreltje in de avond voor wie wil)
Andere campings ook wel eens gehad, maar nooit meer! De sleurhutbewoners kijken je vreemd aan, zeggen niets en vinden het allemaal maar raar. daarbij komt vaak ook nog dat je de hoofdprijs betaald voor de camping en de faciliteiten die je toch niet gebruikt!

groet
Arthur
Yup ik ga ook grotendeels op campings van bosbeheer staan.
Zit nog te twijfelen of ik niet de terug weg gewoon dezelfde route neem.

Heb echt geen zin om door saaie steden/industrie etc te fietsen
kadooosh schreef:Yup ik ga ook grotendeels op campings van bosbeheer staan.
Zit nog te twijfelen of ik niet de terug weg gewoon dezelfde route neem.

Heb echt geen zin om door saaie steden/industrie etc te fietsen
Als je heen over de afsluitdijk gaat of in elk geval noordelijke route neemt kan je op de terugweg een hele mooie route nemen langs friese dorpjes en langs de oude zuiderzeedijken. Het gebied tussen lemmer - vollenhoven - kampen - hardewijk is echt heel mooi!!! vanaf elburg kom je aan de rand van de veluwe en is het ook redelijk beschut fietsen! de camping kraggenburg en vollenhoven heb ik allebei een keer gezien. Vollenhoven is de mooiere van de 2.
http://www.pivogaming.nl/index.php?site ... y&picID=50 voor het gedeelte waar ik over had. mooie afstand van 96 km.
Oke ik ga die route maar rijden :D lijkt me wel leuker om een echt rondje te maken dan dezelfde route terug.
Thanks iedereen, ik laat wel weten hoe het was, ga morgen weg :D.
Ben inmiddels sinds maandag terug en was top.
Route was perfect en weer viel reuze mee, 1 dag echt klote weer maar toen waren we gelukkig net op de camping.
En maandag windkracht 5 tegen maar goed toen kwamen we thuis :).

We gaan z.s.m weer weg in NL :D.
En nog het gedeelte gefietst waar ik het over heb gehad? Dat mooie stuk over een oude zeedijk boven kampen?
Gr.
Arthur