Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorband - achterband - slijtage - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

voorband - achterband - slijtage

Aan zulke dingen ga je toch niet twijfelen, koop gewoon nieuwe banden !!
Je leven kan ervan af hangen.
Hetzelfde voor een personenwagen, verwisselen van voor naar achter, nooit doen!
Wees in dat geval blij dat ik twijfel, en hier tenminste nog een berichtje post :wink:

Band is m.i. trouwens niet zo ver heen dat t onveilig is, en ben van mening dat je spullen ook te vroeg kunt vervangen, maar wees gerust een nieuwe band is per postorder onderweg ^^
Bij tandems heb je altijd mee rlekke banden, maar een lekke band per 500-750 km vind ik althans teveel voor het leuke. Was dat met gewone Marathons? Je zou ook nog een gewone Marathon aan de voorkant kunnen monteren, en een Plus op de zwaarder belaste achterkant.
Wim
September 3 weekjes in Ierland gefietst, met de Marathon plus achter en een nieuwe 'gewone' Marathon voor, en voor het eerst ook maar eens zonder reserve vouwband (niet erg wetenschappelijk natuurlijk, want twee constanten tegelijk veranderd :oops: ). Natuurlijk krijg je juist dan (en uiteraard op een zondag) een scheurtje in de gloednieuwe Marathon voorband, na een km of 250, ik denk dat het een scherp steentje of stukje glas was. Gelukkig op tijd ontdekt, want je kan de binnenband door de buitenband heen zien. Met een beetje improvisatie weten te fixen met een simson plakker aan de binnenkant van de buitenband en daarbovenop met duck-tape een stuk afgeknipt spanband geplakt , tot we een geschikte fietsenmaker tegenkwamen voor aanschaf van een vervangende band. Volgende keer toch maar weer een reserve buitenband mee of een Marathon plus monteren. Maar eens goed over nadenken welke van de twee opties het wordt....

Roef
Dat was dus wel echt pech. Behalve de Marathon Plus kun je ook de nieuwe zwaardere Marathon 2011 overwegen. Niet mijn soort band, maar voor tandems gelden andere afwegingen. Ik zou overigens nog maar eens opnieuw kijken naar nieuwe bredere spatborden voor echt brede banden. Op een tandem zijn brede banden nog meer in het voordeel dan op een solo fiets.
Wim