Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tik in fiets-aandrijving - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tik in fiets-aandrijving

GerdC schreef:
Carl Buijs schreef:Mijn fiets kraakt,
Carl
Audrey zegt uitdrukkelijk dat er sprake is van een tik. Als het dezelfde tik is die ik wel gehad heb, is het geluid ook duidelijk herkenbaar als een tik en niet als gekraak.

Gerd
:roll: Het valt nog niet mee om een boodschap voor iedereen begrijpelijk op te schrijven. Mijn kraak is een voorbeeld om dit mee duidelijk te maken: "Bij iedere omwenteling hoeft dus niet te betekenen dat het in de aandrijving zit,"

Carl
Als de trapas eruit is maak alles schoon en monteer het dan met montage pasta van shimano,.Ook de pedalen en de zadelpen invettten.Monteer ook eens nieuwe pedalen en kijk of de tik weg is.
audrey schreef:Zoals de titel al zegt zit er een tik in de aandrijving van mijn fiets. Tijdens het fietsen, en vooral wanneer ik veel kracht moet zetten(tegen wind, berg op), hoor ik steeds een tik. De tik is regelmatig, dus bij iedere omwenteling, en volgens mij komt het van de voorbladen vandaan. Ik heb al van alles geprobeerd. Smeren, afstellen, schoonmaken, ketting gecheckt, derailleur nagekeken, enz. maar niks mocht baten. Het gekke is dat ik het dus ook bij mijn andere fietsen hoor. Mijn vorige vakantiefiets en racefiets hebben er ook last van.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik word er zelf ook een beetje getikt van..... :wink:
BesteAudrey,

Grappig. Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad en begon bij Poolse grens. Alle adviezen, zoals hierboven al gemeld, opgevolgd. Ondersteboven luiteren.iets meer kracht zetten op trapper of juist niet.Van alles kon het zijn. Echter bij re-cycle mijn avaghon laten nakijken. Trapas (lager) versleten en tik ook weg. Rob
Het lijkt me niet dat er nu al wat versleten is aangezien ik net een paar 1000 km heb gereden met de fiets. Ik heb nu alles nog eens extra vastgezet. Helaas nog geen proefrit kunnen maken vanwege het slechte weer afgelopen week.
Ik heb dus bij beide fietsen de zadelpen en pedalen nog eens extra vastgedraaid. Gister een tocht op de racefiets gereden en.........het getik is weg!!!
Ah, nou kan ik weer geruisloos fietsen en dat fietst een stuk prettiger :D