Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rohloff olie verversen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

rohloff olie verversen

ik heb al zeker 28000 km gefietst, en nog steeds geen olie ververst.
nobbiomatic schreef:ik heb al zeker 28000 km gefietst, en nog steeds geen olie ververst.
Van verversen kan je dan nog nauwelijks spreken, want veel oude olie zal er niet uit komen :lol:
@ Nobbiomatic en ReinoudN

Als jullie geen gebruik denken te hoeven c.q. willen maken van de garantie van Rohloff, ga dan vooral zo door... 8) Natuurlijk ook als je toch al niet van plan was om de honderdduizend km vol te maken, de 'normale' levensduur van een Rohloffnaaf bij correct onderhoud en gebruik.
In de handleiding staat volgens mij toch echt duidelijk dat olie verversen om de vijfduizend km of elk jaar dient te gebeuren...
Zou dat misschien te maken kunnen hebben met de samenstelling van de olie, die na een jaar gaat verouderen, waardoor de naaf niet meer optimaal wordt gesmeerd?
ik heb geen Rohloff... :?
wimmo17 schreef: Zou dat misschien te maken kunnen hebben met de samenstelling van de olie, die na een jaar gaat verouderen, waardoor de naaf niet meer optimaal wordt gesmeerd?
Bedankt voor de reacties :)
Als dit het geval is dan ga ik hem zeker nu spoelen. Eerlijk gezegd had ik vooral "om de 5000 km" onthouden en las ik dat 1x per jaar spoelen pas weer vlak voor ik die post schreef.

Ik heb er de afgelopen 9 maanden niet op gereden dus al te veel zal er niet aan de hand zijn. Thx
Olie moet je (volgens Rohloff) een keer per 5.000 km verwisselen, maar minstens een keer per jaar.