Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ontbijd-avond eten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ontbijd-avond eten

senior schreef: Wat ik mis in deze uiterst boeiende discussie is: gebakken eitjes met tomaat, ui en spek! Daar kan je de dag mee beginnen. Behalve als je eieren ondanks de eierdoos toch uitgelopen onder in je tas blijken te zitten.
Hans van der V. zou zeggen: scheutje melk in de Ortlieb, beetje peper, prei in ringetjes en kaas in kleine blokjes erbij, een kwartiertje over een hobbelige weg fietsen en uitgieten in de pan; geklutst ei!

:lol:

Carl
Dat zou wel héél knap zijn…

.tsooJ
[quote="senior"]halverwegealverwege koffie (altijd heet water in de thermosfles!) van koft komt wel
Koffie halverwege doe ik ook, maar ik neem nooit heet water mee. Ik heb toch mijn brander bij me, dus waarom zou ik het water niet terplekke koken :)
Tuurlijk, kan ook. Maar waarom je halve uitrusting weer uitpakken om een kopje koffie, thee, bouillon te maken?
Eerst tot verbazing der beschouwers maar allengs nagevolgd! neem ik altijd een echte thermosfles (Hema!) met kokend water mee. Voor het vertrek even warm water uit het sanitair trekken en doorkoken op 't gasje.
En voor het geval dat je geen behoefte aan heet water hebt, de horeca bezoekt oid, koud water blijft heerlijk koud in de thermo. Dat is in een bidon wel anders.
Marc van Glabbeek schreef:
senior schreef:halverwegealverwege koffie (altijd heet water in de thermosfles!) van koft komt wel
Koffie halverwege doe ik ook, maar ik neem nooit heet water mee. Ik heb toch mijn brander bij me, dus waarom zou ik het water niet terplekke koken :)
Koffie halverwege, geen barista in de buurt? Dan maar een eigen expressootje;)

groet, J

Afbeelding
Wij beginnen de dag met vers gezette espresso en meestal brood en beleg wat we aan het eind van de vorige dag hebben gehaald. Dan kun je prima vleeswaren (worst) en kaas eten. Verder verkopen de meeste winkels wel kleinverpakkingen smeerkaas.

Als het niet gelukt is ontbijt te kopen dan stappen we na de koffie op de fiets en zoeken onderweg een winkeltje of supermarkt en ontbijten dan.

Avondeten proberen we aan het eind van de dag onderweg te halen of bij een grotere plaats zetten we eerst de tent op en gaan daarna op zoek naar een supermarkt.
Voor het gemak laten we overigens de helft van de vakantie voor ons koken en dat hoeft helemaal niet duur te zijn.
senior schreef:koud water blijft heerlijk koud in de thermo. Dat is in een bidon wel anders.
Voordeel van een Camelbak: maak de stoffen omhulling nat, en door de verdamping blijft het water ook koel.

Grtjs, Waltertje - heeft voor het slapen gaan alles al ingepakt