De discussie over Wie of wat een wereldfietser is wil ik hier niet oprakelen maar het kan niet anders dan dat Wereldfietsers actieve mensen zijn. Als ze niet fietsen, fotograferen ze wel.
Bij mij staat Santos nog lekker warm in het trappenhuis. Bij het langs lopen glanst hij wel even meer dan anders. Hij lokt me. Hij wil naar buiten! Nog eventjes wachten. Vandaag met zonnebril en bijna factor 30 op het gezicht rondjes op de Jaap Edenbaan gereden. Het pittige windje maakte het uitdagend. Even op wintersport in NL.
De zon doet goed. In mijn binnentuin zijn buren druk in hun tuin bezig, lappen ramen, de baby die vorig jaar zomer is geboren aan de overkant onderzoekt op papa's armen de omgeving, andere buren inspecteren de overleefde planten op het dakterras. Dit uitzicht maakt het koffie maken met mijn Bialetta en melk kloppen nog gezelliger.
En dan straks eigenlijk weer naar buiten. Dat wordt een uitdaging want drie-hoog achter mijn raam waar de zon naar binnen spettert met uitzicht op de Lektramremise en daarboven een prachtige lucht is het errug lekker. Je begrijpt dat een tweede koffie met melk en een paaseitje onvermijdelijk is.
Misschien straks, op mijn stadsbarrel, nog even de stad in. Aan een zonnige binnenstad kan een fotoboek gewijd worden.
Loes.