Sjors schreef:
Het gaat uiteindelijk toch om de essentie: lekker buiten bezig zijn. De mooiste herinneringen heb ik niet aan mijn uitrusting.
Sjors
Robertjan schreef:Met Deore, een Robens-tent, een wollen truitje van de HEMA, een goedkoop regenjack en een paar niet-waterdichte Fastrider tassen kunnen we volgens mij met net zoveel plezier kamperen, dus waarom kopen we dan toch die duurdere producten? Gebruiksgemak?
Je bent NIET je spullen hoewel veel mensen zich wel vereenzelfigen met hun spullen. Dat heeft enerzijds te maken een interne factor: zelfbewustzijn en anderzijds heeft dat te maken met externe factoren: cultuur (o.a. 'doe maar normaal...'), opvoeding, groepsdynamica (o.a. 'wij-zij' / keeping-up with the Joneses) en in toenemede mate marketing (bepaalde merken worden vereenzelfigd met bepaalde kwaliteiten...EN als iets duur is ...moet het wel goed zijn).
Om lost te komen van wat 'men' of wat jezelf onbewust vindt van een bepaalde aanschaf ... is dus nog niet zo makkelijk
Uiteindelijk is je ervaring gratis. Er is niemand die, op het moment dat jij een geluks moment beleeft in het hooggebergte van Nepal of als je een rondje maakt rond de kerk op je 'echte' wereldfiets (of dat nu een Aldi special is of een van Idje

, zegt mag ik even afrekenen. Alleen in het ene geval zijn de 'opportunity' kosten wat hoger dan in het andere

) ... en beiden zijn oke!
Vandaar dat mijn credo is: Best things in life are (almost) free
Wat mij in deze vereniging bijzonder aantrekt is de naive Forest Gump inslag: gefietst in Australie (hoe ben je gevlogen?)... nee er heen gefietst... OF Ik ga een stukje fietsen ... om vervolgens een jaar of meer weg te blijven

) Geweldig!!
Voor mij geldt uiteindelijk hoe bewust IK een keuze maak. Is een onbewuste keus voor een Decathlon fiets beter dan een onbewuste keus voor een Santos fiets? Ik weet het niet. Ik hoop meestal bij de Santos of een ander gerenomeerd merk wel dat de fiets de kwantiteit en kwaliteit van kilometers maakt waar die voor ontworpen is.... maar ja... marketing... krachtig spul
In mijn eigen keuzes probeer ik een beetje door de marketing heen te kijken en vraag ik mij af waarom ik iets koop (is iets in de aanbieding, heb ik iets ECHT nodig?) of wat maakt dat ik iets koop (indruk maken op de buren/collega wf'ers/The Joneses, uitverkoop)...
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van bewust-zijn.
Veel wijsheid!
Willem