Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alleen fietsen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

alleen fietsen

Ivo Miesen schreef:Verkeersgevaar is voor de modale Nederlandse stadsfietser amper een echt gevaar, daar weten we mee om te gaan, dat is een dagelijks gevaar.
Ik doelde op sociaal gevaar met mijn opmerking:
Iris-in-Zwolle schreef: Zo fiets ik nog steeds bij nacht en ontij van de stad naar huis na een avondje 'stappen', nu in Zwolle, vroeger ook in Amsterdam (waar ik langs de Bijlmer moest) en dat voelt voor mij veel veiliger dan staan wachten op de metro of bus. Al denk ik natuurlijk wel na over de route en zit ik niet op de fiets te flirten. Dat is 'sensible'.
Ivo Miesen schreef:Verkeersgevaar is voor de modale Nederlandse stadsfietser amper een echt gevaar, daar weten we mee om te gaan,
Dat geldt in Nederland, maar niet daarbuiten. De meest voorkomende doodsoorzaak van Nederlanders in het Buitenland is verkeer. Bepaalde typen wegen mag je dan ook gerust mijden als de pest.
Leon
Toen ik vorig jaar naar Roemenie fietste verklaarde men mij ook voor gek.
Echter kunnen veel Nederlanders nog wat leren hoe men met de mede mens om moet gaan van de Roemenen.

En ja ook in eigen land gebeuren er rare dingen sla de krant maar open,

wel een dazer aanschaffen voor de loslopende honden

http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/F ... antie.html

marcel
Blanche schreef:
Het verbaasd me telkens weer hoe negatief mensen zijn over Oost europa.
Ik ben er meerdere keren in meerdere landen geweest en ben het absoluut niet eens met dat gegeven. Ik vind dat veel mensen een heel interesant stukje europa zoals Bulgarije en Roemenie laten liggen door onterechte bangmakerij.
Wat bedoel je met oost europa? Bulgarij en Roemenië liggen in Midden Europa.

Dit is Oost Europa:
Afbeelding
De mensen in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije vinden dat ze niet in Oost Europa wonen. Het oosten is Wit Rusland, Oekraïne, Moldavië, Rusland enzovoort. Zelf zou ik daar niet zo gauw gaan fietsen, al is het alleen al omdat je eerst een visum moet regelen.
Ik heb veel fietservaring in Polen, prima land om te fietsen. Ja je kunt aangereden worden, maar waar niet?