Tsja, sneeuw, zacht rubber en blokprofiel zou ik zeggen, dat zit op goedkope bandjes van de Praxis, alleen niet goed met bepakking, snel lek..
Roald
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De perfecte band om mee op het weekend van Bert te verschijnen!! Zie DraadjeLeo van Lierop schreef: Ik heb vanochtend op mijn Schwalbe Snow Stud (alleen voorband) naar het werk gereden.
De achterband slipt zo goed als niet weg. Ik heb het geloof ik vandaag nog niet meegemaakt.Robertjan schreef:Ik vraag me wel af of met alleen een voorsneeuwband de achterband niet wegslipt?
Hier snap ik werkelijk niets van. Iedere crosser en atb'er gaat juist met 'slappe' banden het veld in om grip te hebben en dan zou dat voor sneeuw niet gelden? Geloof ik niets van. Met harde banden glij je eerder weg over ingevroren rillen, profielen e.d. Zachte banden vangen dergelijke oneffenheden op, absorberen de oneffenheden als het ware. Ca. 35 mm = 1,75 tot 2,5 bar. Voor minder bar dan achter.Robertjan schreef:Zachte sneeuw kun je geen grip op krijgen, hardere sneeuw wel. Noppen helpen goed daarvoor, en zonder middenrib, zoals Leon allebei al aangaf. Iets als een Marathon Extreme ofzo, of Smart Sam, etc.
Harde ondergrond:
Goed op druk brengen zorgt er voor dat de bocht die je inzet ook directer aangestuurd wordt. Je voelt het eerder als je uitbreekt.
Lage druk betekent nu hangen en over 5 minuten voelen dat je inderdaad stuurt.
Zachte ondergrond:
Goed op druk brengen en mijn eerste reactie volgen.
Lage druk hanteren betekent flink zweten om vooruit te komen.
Sneeuw=noppen
dit zijn banden met de spikes op de zijkanten. Door de band hard op te pompen til je ze van het asfalt en heb je geen slijtage. Door de spanning te verlagen laat je ze weer in de ondergrond zakkenPedalero schreef: Niet voor niets zegt Schwalbe over zijn spikes: 'Met een lagere bandenspanning beschermt de band optimaal tegen zijdelings wegglijden.'