Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe platform pedalen. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe platform pedalen.

Hebben mensen hier geen last van die stalen pinnetjes? Dat ze je benen ophalen als je er tegen aankomt of van je pedalen schiet?

Ik ben me ook aan het oriënteren op nieuwe platform pedalen, aangezien de meegeleverde bij mijn fiets een plastic profiel hebben, welke er al na een week afgesleten was...
Stalen pinnen kunnen auw doen als je je scheenbeen er langs haalt.
Ze zorgen in ieder geval dat je erg je best moet doen om van je padaal te schieten.

John.
Op de fiets zitten kun je in mijn ervaring er echt niet van af schieten. Alleen bij het lopen kan het voorkomen dat je er tegenaan komt met je schenen.
Met name in lastiger terrein, bijv.:

Afbeelding

(Al is dit nog niet zó lastig natuurlijk... Een wadi van een paar honderd meter breed is al een groter gevaar.)
Op mijn woonwerk fiets draai ik zo'n beetje elk jaar (7000 km) een set pedalen er doorheen. Mijn fiets wordt geleverd met shimano pdm324 maar ook deze waren na een 7000 km op. Standaard verhaal lagers aan gort. Wat ik op zich vreemd vindt omdat mijn shimano 959 klikpedalen het op mijn mtb het al >20.000 km uithouden zonder enig onderhoudt.

Op dit moment heb ik gekozen voor dmr v8 platform pedalen.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3177 Mijn hoop is dat deze het langer uithouden door ze regelmatig op een makelijke manier te kunnen smeren. Ik rijd er nu bijna 3 maanden mee en ze bevallen goed en hebben heel veel grip. Nadeel is wel dat ze ook schoenen eten (dus wellicht een paar pinnetjes verwijderen).

En ja ze kunnen je goed pijn doen en je scheenbeen openhalen. Dit soort pedalen hebben niet voor niets de bijnaam "shin eaters". Maar ja eraf schieten doe je niet vaak en spaken kunnen ook heel gevaarlijk zijn, net als van de fiets afvallen, aan schijfremmen kun je je goed verbranden etc. Voor mij dus nog geen probleem geweest.
Tip: Op mtbr.com staan veel goede reviews van platform-pedalen. Deze Planet X Clingon 2 komt er met 5 sterren heel goed uit. Bij mtbikers.com voor 35 euro.
De laatste serieuze review op die site van dat pedaal, dateert alweer uit 2005... :roll:

(Iemand met een full-sus 29"er met platformpedalen neem ik niet echt serieus... :wink:)
Review sites kunnen verhelderend zijn maar let altijd goed op kun je 2 pedalen vergelijken welke is beter

Planet X Clingon 2 (4,76 uit 5) met 17 reviews
DMR V8 (4,07 uit 5) met 91 reviews

Is natuurlijk niet te vergelijken plus dat deze sites over het algemeen meer ontevreden als tevreden klanten aantrekken.
Ik heb nu een jaar of 3 zelf de Planet X Clingon zònder 2, zilverkleur, (een eerdere versie, waarop overigens nog geen reflectors kunnen worden bevestigd): En ik ben er tot nu toe gewoon heel tevreden over.