door
Karlien » ma 21 aug, 2006 11:07
Ben terug sinds gisteren van mijn fietsvakantie. bij deze wil ik graag de info posten die ik zocht maar niet vond, voor ik vertrok.
We vertrokken in Biarritz, wat als voordeel heeft dat je dan in Foix kan kiezen of je nog tijd hebt voor de zuidroute of niet. We hadden twee weken uitgestippeld voor de trip, maar hoopten stiekem dat we die niet nodig hadden.
En ja hoor, we vlogen door de bergen heen, en kozen dan ook voor het zuidelijke alternatief, lange klimmen schrikten ons niet meer af aangezien we Lourdes-St-berrtrand (heel veel klimmen) makkelijk hadden doorstaan. Zuidelijk alternatief is echt prachtig.
We deden er 9 dagen over om van Biarritz tot aan de middellandse zee te fietsen. De eerste dagen hebben we niet veel bezocht, maar naarmate we merkten dat we zo snel gingen, namen we meer tijd voor de steden (Lourdes (te mijden), St-Lizier, St-Bertrand, Foix, chateau de Montségur en een extra Gorges de Galamus), Het weer was heerlijk, nooit meer dan 25 graden, één enkele bui, zon met wat wolken, s ochtends wel soms koud.
Pas op voor de oost-west fietser, de wind staat meestal in de andere richting en wij hebben mogen ervaren dat die echt wel hard kan staan (we werden soms de bergen opgeblazen)
De zee tot zee ervaring was heerlijk en het landschap prachtig.
We hebben weer wat meer fietsvakantie-zelfvertrouwen, volgend jaar Corsica!