Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in het vliegtuig flink duurder? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets in het vliegtuig flink duurder?

Een stuur geldt als slagwapen en mag zeker niet in de handbagage (net als wandelstokken bv.)
Vraag nog eens bij China Airlines of een hoes niet voldoende is. Dan check je naast je fiets in hoes nog een fietstas in van 5 tot 7 kg, met wat geluk hoef je dan niet bij te betalen. Dan nog een fietstas en stuurtas als handbagage. Die wordt zelden of nooit gewogen, dus prop alles goed vol. Mag geen probleem zijn, tenzij je ook voortassen meeneemt, maar zeker als je niet kampeert zou alle bagage in twee achtertassen moeten passen.
Ik ben dit jaar met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami gevlogen in de VS.
Kosten voor een fiets : 25 euro.

Terug vlogen we, alweer met Air Berlin, van Los Angeles naar Dusseldorf.
Kosten voor een fiets: alweer 25 euro.

Air Berlin vliegt vanaf Dusseldorf (goed bereikbaar vanuit Nederland) naar:

- Fort Myers
- Miami
- Los Angeles
- San Francisco
- New York

Doe er je voordeel mee.

Gijs
http://www.reismetgijs.nl
Stuur en zadel zullen waarschijnlijk door de veiligheidscontroleurs uit je handbagage worden gehaald als "gevaarlijke voorwerpen". Mijn trappers vondt men ook "gevaarlijk"

Ik kwam vanavond aan 19,5 kg door mijn fiets helemaal uit elkaar te halen, en alle niet gevaarlijk uitziende onderdelen eraf te halen voor de handbagage en de doos een slag kleiner te maken (145 bij 78 bij 25).
Moet er nog wat gereedschap bij, haal ik het net denk ik :lol:
peter de rijk schreef:Een stuur geldt als slagwapen en mag zeker niet in de handbagage (net als wandelstokken bv.)
Vraag nog eens bij China Airlines of een hoes niet voldoende is. Dan check je naast je fiets in hoes nog een fietstas in van 5 tot 7 kg, met wat geluk hoef je dan niet bij te betalen. Dan nog een fietstas en stuurtas als handbagage. Die wordt zelden of nooit gewogen, dus prop alles goed vol. Mag geen probleem zijn, tenzij je ook voortassen meeneemt, maar zeker als je niet kampeert zou alle bagage in twee achtertassen moeten passen.
Ik neem alleen 2 achtertassen mee, die kan ik makkelijk mee nemen als handbagage. Of en fietshoes mag?, op hun websight hebben ze het uitdrukkelijk over een fietsdoos, kan het wel eens vragen aan hun
Bij een overstap in Hongkong moest ik mijn steeksleutel voor de trappers inleveren, het dingetje was niet meer dan 15cm lang, ik kon praten als Brugman maar het was en bleef een WAPEN!
Verpak onze fietsen de laatste jaren alleen in een Hallfors hoes (stevig en licht).Trappers bind ik op de bagagedrager en gereedschap laat ik er op zitten.
Kleine voortassen(2) in een 'turkentas" die als incheck bagage gaat. Achtertassen (2)nemen we mee als handbagage.We nemen zo ie zo zeer weinig bagage mee. (pp 10 kg) :D
8 van de 10 keer hoeven we niets voor de fietsen te betalen ,mn bij China airlines naar Azie
Vorige maand met Transavia naar marokko gevlogen ,daar wel 40 euro per enkeltje per fiets moeten betalen, :( maar we mochten wel al onze bagage inchecken. :lol:
peter de rijk schreef: Vraag nog eens bij China Airlines of een hoes niet voldoende is.
Nou, ik heb vanmiddag China Airlines gebeld en zij verzekerden mij dat een fietshoes geen probleem is, alleen is het dan op eigen risico.

Nou maar hopen dat ïk voor de incheckbalie er ook nog wat aan heb als ik zeg "maar die vrouw van China Airlines verzekerde mij ......??!! :?

Maar goed, dat blijft dan de sport :lol:
@ poijkl09
Waarom stel je de vraag niet nog een keer per email? Kan je het antwoord printen en meenemen naar de baliedame. Dat heeft mij al heel vaak geholpen. :wink:
Blanche schreef:@ poijkl09
Waarom stel je de vraag niet nog een keer per email? Kan je het antwoord printen en meenemen naar de baliedame. Dat heeft mij al heel vaak geholpen. :wink:
Dat is een goeie Blanche, want China Airlines wordt op Schiphol ingecheckt door de dames in de blauwe mantelpakjes van de KLM.
Ondanks uitprinten van afspraken/ bevestigingen door Transavia heb ik problemen gehad in Malaga en laatst in Marrakech, waarbij de dame mijn fiets niet wilde inchecken, ondanks dat er € 40,00 was betaald.

Zij hield zich van de domme. Ook was zij niet bereid haar chef er bij te halen. Met iemand van de luchthaven er bij is het uiteindelijk wel gelukt.

Slechte reclame voor transavia.
Mijn eerste vlucht met fiets mee was Schiphol-London met BEA in 1973, fiets zonder doos gratis mee, niet één moeilijk woord gehad van het personeel. Nog in datzelfde jaar kon mijn fiets ook zonder doos gratis mee aan boord van een PanAm 747 naar Boston en terug van Toronto, idem dito naar het Midden-Oosten in 1979 met de KLM. Dat ging zo verder tot de jaren '90. Ik schrok wel wit weg toen ik 70 dollar moest betalen voor een vlucht naar San Francisco en terug voor 75 dollar in 1999. Bij de Transavia betaalde ik 40 euro retour voor de fiets naar Pisa in 2006.
Tsja, als de vluchten tegenwoordig steeds goedkoper worden, gaan de maatschappijen evenredig de zakken van wereldfietsers leegschudden....Totaal heb ik 57 keer gevlogen met eigen fiets mee aan boord.
net terug uit nieuw-zeeland en gevlogen met air new zealand.
het eerste deel van amsterdam naar san francisco met klm ende terugreis het laatste deel ook met klm( bejjing- amsterdam) de rest met air new zealand. het gehele traject niets betaald voor de fiets en de (te) zware bagage waaronder een tas van 27 kg. de tickets direct geboekt via de air new sealand website.

gr bert
Bert en Edwin,

Deze info kan natuurlijk centraal verzameld worden in het forum-onderdeel Fiets & Vliegtuig. Mits niet te veel moeite natuurlijk. :wink:
Hai allemaal

Afgelopen maandag heb ik KLM eens gebeld over het fiets meenemen in het vliegtuig voor onze reis volgend jaar naar Amerika. Inderdaad 1 stuk bagage en de fiets 150 euro. Echter wanneer je je fiets als eerste stuk bagage incheckt (als hij dus aan die eisen voldoet mbt gewicht en afmetingen enz) en je echte bagage (een stuk) als tweede stuk betaal je maar 50 euro! Scheelt 100 euro. Aangezien degene van KLM dit ook een beetje vreemd vond heeft ze bij diverse collega's navraag gedaan en die bevestigden dit. Kortom je kunt dus 100 euro besparen op je fiets.

Airberlin hoorde helaas dit keer niet tot de mogelijkheden vanwege data maar anders hadden we zeker voor AB weer gekozen en dan in combinatie met southwest airlines in Amerika. SW airlines vervoerd 2 stuks bagage gratis en de fiets geldt als een stuk.

groetjes Marieke