Hallo Pinksterfietsers,
Inmiddels ben ik weer heelhuids thuis. Sterker nog, ik heb nog een mooi dagje langs de Ourthe en de Maas naar Maastricht gefietst. Zonder voorrem, dat wel.
Wat vooraf ging:
"Als ik jou was zou ik even naar je fiets kijken", zei John, "hij spoort niet helemaal lekker." Op de camping aangekomen bleek dat te kloppen. Er bleek wel meer aan de hand.
Hmmm...
Vandaar die shimmy ;-) En ik maar denken dat het door mijn nieuwe balhoofdlager kwam...
Nadere bestudering leert dat er al langer wat aan de hand was. Flink wat roest onder de lak aan de voorkant.
En aan de breukkant op beide vorkpoten een zwakke plek.
De fietsenmaker in Comblain-au-Pont had alleen een 24" voorvork. Met behulp van de slijptol van de campingbeheerder hebben we daar een 26" Marathon Supreme tussen gekregen. Niet geschikt om de tocht in de Ardennen mee voort te zetten. Maar goed genoeg voor een "thuiskomertje". Alles liever dan de oude voorvork. Dan had ik bij iedere hobbel in de weg, om John nog maar eens aan te halen, "Patrick Kluivert uit de selectie gezet".
(Wie heeft/weet er nog een leuke 26" voorvork? Liefst 1" Ahead, en met de remnokken aan de achterkant. De vorksprong kan ik helaas niet meer exact achterhalen ;-)
Gaele