Additionally, paste this code immediately after the opening tag: goede en goedkope tourfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

goede en goedkope tourfiets

Wim schreef:Waarom zou je een standaard willen? ... en doet doet niets wat ieder muurtje of hekje beter doet.
Wim, je weet best waarom iemand een standaard zou willen en dat er veel fietsers erg blij zijn met zo'n ding.
Tijdens een WF-weekend kunnen we eens turven of het meer of minder is dan de helft.
Groeten,
Leon
Het is toch wel een goede vraag, waarom je zo'n ding zou willen. Aan mijn Giant Expedition zit ook een standaard, maar het aantal keren dat de fiets omver gegaan is, is niet meer te tellen. Nu ik fietsvakanties doe met een mtb zonder standaard, mis ik hem absoluut niet. Alleen het gewicht mis ik.
Jan Eleveld schreef:Het is toch wel een goede vraag, waarom je zo'n ding zou willen. Aan mijn Giant Expedition zit ook een standaard, maar het aantal keren dat de fiets omver gegaan is, is niet meer te tellen.
Kennelijk heb jij geen echt goede standaard, terwijl Wim nota bene een standaard aanraadt waarvan ik na een jaar of tien weet dat mijn fiets aanzienlijk minder vaak omvalt dan voorheen zonder.
En er zijn niet overal muurtjes waar je dat zou willen, dat zie ik elke keer als de WF-groep ergens neerstrijkt en de fietsers-zonder-standaard zoekend rondsnuffelen waar hun fiets kan staan.
Met kamperen staat mijn fiets met in- en uitpakken direct naast de tent, zonder dat ik naar een plek-met-muurtje moet uitzien.
Dat is het punt: mijn fiets staat waar ik dat wil.
Leon
Het is niet zozeer de standaard als wel de ondergrond. Als die zacht is, kun je het vergeten, of je moet er een plankje of zo onder doen. Maar ja, wat een gedoe. Ik leg hem wel neer desnoods.
Ook de wind is vaak oorzaak van het omvallen.
NB. BoB-gebruikers weten dat je helemaal geen standaard nodig hebt. Je parkeert de fiets met de BoB haaks er aan vast en het geheel blijft keurig staan.
Precies. Iedereen moet het zelf weten. Ik mis hem niet, maar vele anderen kunnen blijkbaar niet zonder. Prima toch? Ik wilde dus alleen maar de vraag stellen, voor het geval iemand niet bedacht had dat het misschien ook zonder kan. Vakantiefietsen (ook de mijne) zitten toch al zo vol met dragers, spatborden, verlichting, stuurtasbeugel, fietscomputer, fietspomp, slot, bidons, en misschien een bel of een spiegeltje. Dat weegt allemaal maar, het trilt los, en het ziet er soms niet uit. Bij mij is de balans omgeslagen naar zonder, bij Leon blijkbaar naar met. Wat er bij mij nog bijkomt is een spatlap. Ik houd van kamperen in koudere omstandigheden, en na vanmorgen zit mijn fiets weer onder de modder, en zijn mijn schoenen ook vies.
Wim
Wim, wat dacht je van een paar ouderwetse overschoenen? 8)
Net als bidons in je shirt maken die je fiets niet zwaarder.... :lol:
Als ik mijn fiets op de grond leg ben ik altijd een beetje ongerust over het gewicht van de fiets die deels op een verkeerde manier op het crankstel wordt uitgeoefend. Zeker aangezien mijn fietsje van die fijne externe lagers heeft. Misschien wel een beetje paranoïde van me.

Maar dan nog leg ik liever iets onder de fiets dan dat ik de hele rit een onnodige buis aan mijn fiets heb hangen.