Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsforenzen: het regent bijna nooit! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsforenzen: het regent bijna nooit!

Jan Eleveld schreef:Het regent inderdaad bijna nooit in Nederland. 6% van de tijd is toch niet vaak. Nou mensen in Nederland, niet meer zo klagen hoor.

http://www.dse.nl/~toni/hpv/regen.htm
Volgens mij zitten we nu al ver over die 6%. Bijna elke dag zowat m'n regenpak aangehad de laatste 5 weken...............
Allee? Ik woon in Belgie en heb de laatste tijd héél weinig regen gehad hoor? :)
vraag het de post-man/vrouw
En net nu ik dat gezegd heb ben ik in de regen naar huis toe gefietst. :lol:
er is regen en regen

motregen ?
sluizen die opengaan ?
koud warm ?
wind (achter) ?

kan je kledij nadien te drogen hangen ?
welk soort werk ?

bij het bepalen van hinder-niveau dus elk aspect meenemen
Sinds augustus 2009 heb ik eindelijk een nieuwe baan in Hoogezand-Sappemeer. Niet naast de deur. Nog altijd op de fiets naar station Baflo, verder per trein en dan vanaf station Kropswolde met de tweede fiets (ik huur daar een NS-kluis) naar mijn werk. Het is deze week wel erg miezerig weer!
Volgens mij is de werkelijkheid niet interessant,
Alleen hoe je die werkelijkheid waarneemt is belangrijk.

.......en vanuit dit perspectief:
Zijn Nederlanders gierig,
Zijn de enige bloemen die we hebben tulpen,
Eten we altijd kaas,
en regent het dus altijd!
Martin E. van Doornik schreef:Het is deze week wel erg miezerig weer![/color]
Inderdaad, vrijwel alle dagen 6 uur:
Afbeelding
.... lastige mensen die zo correct willen nuanceren dat er niets gezegd kan worden :evil:
Met mijn werk blijf ik droog... :lol:
Wat is eigenlijk een regendag?

Vanochtend regende het ook een beetje. Maar door mijn fietstenue hoef ik niet zo snel een regenpak aan te trekken. 8)

Als automobilisten hun ruitenwissers moeten gebruiken, noem ik dat nog geen regen. Pas als je goed nat wordt noem ik het regen. En eerlijk gezegd heb ik dat ook de afgelopen weken niet zo veel keren meegemaakt.
Leo van Lierop schreef:Wat is eigenlijk een regendag?
Ben nu te lui om te Googelen, maar me dunkt dat dat zeer nauwkeurig omschreven is (evenals "regenachtige dag").

Elke zomer worden we immers om de oren geslagen met de exacte definitie van "zonnige dag" en "dag met zon", als er weer een hittegolf dreigt.

.tsooJ
Leo van Lierop schreef:Als automobilisten hun ruitenwissers moeten gebruiken, noem ik dat nog geen regen. Pas als je goed nat wordt noem ik het regen. En eerlijk gezegd heb ik dat ook de afgelopen weken niet zo veel keren meegemaakt.
Een belgisch weerbericht had het eens over "de dag begint met buien, later gevolgd door regen". Die maken daar duidelijk onderscheid in. Volgens mij hoor ik het nooit zo op de nederlandse radio/tv.
In Groot-Brittanië en Ierland zullen ze ook wel de nodige termen voor regen kennen.
vincent schol schreef:
Leo van Lierop schreef:In Groot-Brittanië en Ierland zullen ze ook wel de nodige termen voor regen kennen.
Drizzle - Showers - Rain - Heavy rain (volgens mij)

Wie weet dit in andere talen? :lol:
[quote="Leon"]
Afbeelding

Geen wonder dat er altijd discussie is.

Want bij het KNMI duurt een etmaal 25 uur. Zo wordt het wel erg lastig om vast te stellen wanneer het regent. :oops:

Peter
Inderdaad, dat was me ook al opgevallen dat ik de laatste tijd meer regen heb gehad. Gelukkig blijf ik in een regenpak redelijk droog. Dat is nog altijd tig keer beter dan het fileleed van sommige collega's.
eenzame fietser schreef:
Jan Eleveld schreef:Het regent inderdaad bijna nooit in Nederland. 6% van de tijd is toch niet vaak. Nou mensen in Nederland, niet meer zo klagen hoor.

http://www.dse.nl/~toni/hpv/regen.htm
Volgens mij zitten we nu al ver over die 6%. Bijna elke dag zowat m'n regenpak aangehad de laatste 5 weken...............
klopt maar die 6% is waarschijnlijk een gemiddelde over vele jaren....volgend jaar regent het niet :wink:
Ik hou mijn km per fiets bij en sinds deze zomer ben ik beginnen ingeven hoeveel km ik daarvan in de regen doe. Van de 4900 km die ik sinds 1/07/09 deed, was er 3.2 % in de regen én ik fietste enkel in België Nederland en stukje Duitsland grenzend aan beide landen sindsdien.

Vorige week regende het toen ik opstond, maar ik wou fietsen naar het werk (25 km). Toen ik vertrok was het droog en ik kwam toe op 't werk, waar zelfs het straat droog lag. Tegen 9u begon het daar ook te regenen en heel de dag was nat... "had ik toch maar de wagen genomen dacht ik". Ik vertrek op bureau "Ga jij vertrekken met dit weer, je zou me beter nog even helpen, straks is het mss droog". Me lekker in regenpak gestokken en geloof het of niet: op het uur naar huis: geen druppel regen en drijf nat van het zweet in dat regenpak. 's avonds bij mijn ouders: "het heeft heel de dag geregend als nu, geen 20 min droog geweest". Laat me niet lachen, dacht ik, ik heb 2 keer 1u15 op de fiets gelegen en geen druppel gezien.