Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 989 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Waar was Popink?
DSC03110.JPG
Op de Strabechtse Heide bij Heeze?
Bingo!
Bij knooppunt 32.
Ik kan iedereen aanraden om deze tijd de hei op te zoeken.
Het staat er prachtig bij.
Ik was daar zo'n 2 weken geleden. De TV-toren van Mierlo in de verte was op de foto het aanknopingspunt.
De heide bloeit inderdaad overal heel mooi, je ruikt vaakt de nectar!

De volgende, zoals op de foto al te zien is, ook in Nederland:
overweg-brug.jpg
Dit hier, tussen Terneuzen en Sluiskil? https://www.google.nl/maps/@51.2926704, ... 312!8i6656
Goed gevonden Martin, daar is het inderdaad.
Een spoorlijn verwacht je niet zo snel in Zeeuws-Vlaanderen, deze sluit aan op het Belgische spoornet.
JJFietst schreef:
vr 20 aug, 2021 16:11
Goed gevonden Martin, daar is het inderdaad.
Een spoorlijn verwacht je niet zo snel in Zeeuws-Vlaanderen, deze sluit aan op het Belgische spoornet.
Ik heb op internet een enkel-spoorlijnenkaart gevonden. Aangezien die enkelspoor op de raadselfoto evenwijdig loopt aan een kanaal of rivier met die lichtblauwe brug op de achtergrond, dacht ik snel aan een industriespoor. In het Botlek-gebied zeker niet, langs de Maas ook niet en toen dacht ik aan Zeeuws-Vlaanderen. En dan bingo!
Maar nu even geduld voor ik een foto kan plaatsen: ik ben met inpakken bezig en moet morgen om 5.00 uur opstaan voor een fietstocht. Vandaaruit zal ik een nieuwe foto plaatsen! 8)
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 aug, 2021 16:35
Vandaaruit zal ik een nieuwe foto plaatsen! 8)
Hmmm, dan moet ik dit weekend maar een andere activiteit zoeken. 🤪
JanH schreef:
vr 20 aug, 2021 18:15
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 aug, 2021 16:35
Vandaaruit zal ik een nieuwe foto plaatsen! 8)
Hmmm, dan moet ik dit weekend maar een andere activiteit zoeken. 🤪
Morgenmiddag rond 13.00 uur komt de foto.
Helaas, ik sta nu op station Amersfoort en ben ziek geworden. Ik breek de reis af en ga terug naar huis. Dus geen fietstocht in België en Noord-Franktijk, uit, afgelopen. Iemand anders mag de volgende foto plaatsen.
Vooruit, een hele makkelijke dan.
DSC03060.JPG
Waarom deze?
Dit is een lijn van de TGV en ook de lijn van de vroegere Oriënt Express

Waar was Popink nou weer.
Ik had vanmiddag nog zo graag die straat met de witte woningen willen fotograferen waar commissaris Witse heeft gewoond. Dus niet. Voel me nog beroerd.
Poppink schreef:
za 21 aug, 2021 09:57
Vooruit, een hele makkelijke dan.
DSC03060.JPG

Waarom deze?
Dit is een lijn van de TGV en ook de lijn van de vroegere Oriënt Express

Waar was Popink nou weer.
Hier?: https://www.google.com/maps/@46.8945642 ... a=!3m1!1e3
Inderdaad
Screenshot_20210821-151301.png
Parijs, Dijon, Pontarlier, Lausanne, Domodossola, Milaan, Venetië, Triëst, Zagreb, Sofia, Istanbul.
De Oriënt Express, langs dit overwegje.
javb2812 schreef:
do 19 aug, 2021 23:48
Nee, Toul ook niet. Ik merk dat hij moeilijk is. Ik plaats de foto nog eens, maar dan met één van de twee cijfers van het wegnummer zichtbaar. Dat zal het zoekgebied wel verkleinen. Tja, Frankrijk is ook wel erg groot, en de verschillende trajecten richting Santiago zijn wel erg lang.

raadplaatsversie2.jpg

Toegegeven, het is een saaie foto. De plaatsnaam maakt het interessant. Ik was zeer verbaasd dat er in Frankrijk een plaats met deze naam bestaat.

Hans
Het is bizar.
Ik ben daar twee keer gepasseerd in de voorbije vijf jaar.
Ik kan die route (een stuk van het geweldige "Langs Oude Wegen") op die plaats rijden zonder routeboekje of gps.
Maar ik herkende het dorp niet.
Ik begin te vermoeden dat ik nogal geometrisch navigeer - "de hoofdweg volgen tot je op dat kruispunt de weg neemt die 120 graden naar links gaat" etc. - maar dat ik verder weinig op het landschap let.
Zo leer je altijd iets bij over jezelf.
Het weze me trouwens vergeven: ongeveer bij Hans rij je de Champagne binnen, en dan begint het landschap er 130 of meer kilometer een beetje hetzelfde uit te zien, met hier en daar een opmerkelijke kerk.
Poppink schreef:
za 21 aug, 2021 15:13
Inderdaad
Screenshot_20210821-151301.png

Parijs, Dijon, Pontarlier, Lausanne, Domodossola, Milaan, Venetië, Triëst, Zagreb, Sofia, Istanbul.
De Oriënt Express, langs dit overwegje.
Volgende:
galerij (Large).jpg
Bad Ems aan de Lahn: https://www.google.nl/maps/@50.3307633, ... 2688?hl=nl

Ik herkende het van een fietstocht uit 2017. Heb een vergelijkbare foto.
Inderdaad, daar is het.
Beurt is aan Jan.
Nieuwe opgave. Waar stond ik toen dit hertje in het beeld verscheen. Graag de exacte locatie.
DSC01036.JPG
Geen idee, de foto is niet erg scherp. Links in de verte een soort van televisietoren, maar de vorm en gedaante is niet terug te vinden in de lijst van Nederlandse televisietorens.... Lastige foto.
Ik lig thuis nog steeds ziek en misselijk na m'n afgebroken treinreis naar Halle.