Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 973 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34404 berichten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scheur_(rivier)
En wat is de relatie met het Raad plaatje! ?
Geen, want die raadplaat lijkt in Twente gemaakt. Ik zou niet weten waar precies.
De oever is hoog. Het water staat laag.
Aan weerszijden een stevig hek dat moet voorkomen dat we het water inlopen.
Op de foto zie ik heel veel waterplanten die goed gedijen in ondiep water.
We kijken dus niet naar een rivier (Berkel).
Tegelijkertijd zie ik geen oliefilm van ijzerhoudend kwelwater dat opborrelt in een ondiepte van een weiland.
Dat maakt deze poel uniek, en googlebaar.
Maar ik heb geen idee.
spoorzoeker schreef:
zo 18 jul, 2021 21:19
Tegelijkertijd zie ik geen oliefilm van ijzerhoudend kwelwater dat opborrelt in een ondiepte van een weiland.
Zo'n "oliefilm" bestaat niet uit olie maar uit bacteriën. Je kunt zo'n film eenvoudig onderscheiden van olie: roer er in en de laag breekt in stukjes. Een echte oliefilm zou niet breken maar terugvloeien.
Waar de foto is gemaakt weet ik ook niet.
Leon schreef:
zo 18 jul, 2021 21:29
Zo'n "oliefilm" bestaat niet uit olie maar uit bacteriën. Je kunt zo'n film eenvoudig onderscheiden van olie: roer er in en de laag breekt in stukjes. Een echte oliefilm zou niet breken maar terugvloeien.
Correct. Die boer, nog steeds diezelfde boer vertelde mij dat het gif is.
Daarbij moet ik echter het volgende aantekenen.
DSC02296.JPG
Bovenstaande foto is geschoten in een zijrivier - lees zijbeek - die op zo'n 200 meter van de plek uitstroomt in deze rivier.
spoorzoeker schreef:
zo 18 jul, 2021 21:19
We kijken dus niet naar een rivier (Berkel).
We kijken dus wel naar een rivier.
Ja,ja, ook in Twente hebben we te kampen gehad met hoog water. :shock: :lol: :lol:
De foto is genomen op zo'n kilometer 500 meter vogel gezien van een eerder raadplaatje van Poppink.
Hier?
https://maps.app.goo.gl/EQzRaHCuCTJXfj2G6
Als 't 'm is heb ik mazzel, want het was het eerste stukje fietspad dat ik langs de Regge volgde.

N.B.
Dat een foto 500 meter van een eerdere raadplaat is genomen, maakt het zoeken niet veel makkelijker, aangezien je inmiddels aardig wat foto's in en nabij Twente hebt gemaakt.
Bijna, je plekje is minder dan 500 meter van die andere.
Screenshot_20210719-080642.png
Ik reken het goed.
De zijbeek van de Regge is de Hagmolenbeek een kunstmatige benedenloop die gevoed wordt uit het Twentekanaal.
Mooie omgeving, Poppink!

Nieuwe opgave:

Capture.PNG
Lastige, ik zie geen aanknopingspunten anders dan: bruiloftsgasten bij een stadhuis in Italië op een plein met een rond motief.

Waarom neem je daar een foto van?
Misschien dit hier? Ik heb alle "Chiese di Roma" doorgespit.
https://www.google.nl/maps/@41.8973297, ... 384!8i8192
Chiesa Santa Maria Maggiore?
Martin kijkt in de juiste stad, maar heeft niet de juiste plek te pakken. Gelukkig is Rome overzichtelijk compact.😉

De foto is genomen op zo'n kilometer 50 meter vogel gezien van een eerder raadplaatje van willem.m.
Het patroon op de bestrating is de code! Ik denk hier:
https://www.google.nl/maps/@41.8933611, ... 312!8i6656
Wel een foto met afleidende onderwerpen hoor!
Goed gevonden, Leon.

De dames waren op hun paasbest gekleed, en dat in oktober.
Ik ben er eens eind november geweest en alle dagen 24 of 25 graden gehad.
Die grijze dame heeft wel erg veel weg van Maria van der Hoeven trouwens.
Volgende:
Afbeelding
Mmm, kanaal België met een mast die voor Martin geen geheimen kent naast een brug waar hij de architect zo van kan oplepelen.
Ik zie vooral een spannend lijnenspel dat zich vanuit het perspectief van de fietser op unieke wijze ontvouwt. Met in het midden, bijna verstopt, een anonieme schuur met daarin een wenteltrap naar een enorme ondergrondse loods: de grootste productielocatie van crystal meth van Belgisch Limburg. Ben ik warm?
Een glimp van een brug.. mij echter niet bekend, wel leuk, als je er geweest bent, herken je het vast.
Bij de Bilzerweg?
Klopt. Jij bent.
Ik had er wel eens in de buurt gefietst.

Nieuw plaatje:
plei.jpg