Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 971 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
Poppink, Je hebt een handig plaatje gemaakt.
Ik heb de Zeedijk/Zeeweg/enz afgereden, maar geen gelijkende loodsen en vakantiehuisjes gevonden.
Noch in de plaatsnaam, noch in de straat zit het woordje zee. Maar de locatie is wel dichtbij een voormalige zee. Die afstand heb ik al gegeven. Helpt dit?
Wat weten we nu:
-zoek het circa 45km verderop tov de Nesweg iets ten noorden van Kampen.
-er is een plaats op de achtergrond ("Er zit geen "Zee" in de plaatsnaam op de achtergrond")
-de locatie is dichtbij een voormalige zee (Zuiderzee?)

Dan zijn er m.b.v. het kaartje van Poppink drie locaties mogelijk.
Capture3.JPG
Capture3.JPG (57.41 KiB) 940 keer bekeken
Heb het nog niet gevonden. :?
Het zal wel ergens ten zuidwesten van de Morra zijn. Vraag is of die houten trekker op Streetview, Mapillary of anderszins te vinden is. Zo niet, dan heeft zoeken weinig zin.
Terechte vraag, Willem. De tractor staat inderdaad niet op streetview.

Ik wilde nog als tip geven: bij water hoort vaak een dijk, maar dan even in het lokale dialect geschreven: Himmelimerdyk.

Ik vind je oplossing goed genoeg. Je wint deze ronde en mag een nieuwe plaatsen.
Dit weg had ik ook bekeken, beetje naïef van mij om te denken dat de houten tractor op Streetview staat. :roll:
als het niet op internet staat bestaat het niet.
Ik heb gisteren nog even gezocht naar vergezichten naar het Rode Klif.
Mooie raadplaat Bart, heel mooi.
Benieuwd wat ons nu weer te wachten staat.
Zo, terug van een stukje fietsen...

Heb ik dus gewonnen? Ik wees alleen maar een vrij groot gebied aan. Ik zal zo een nieuwe foto plaatsen.

/bij deze:

Knipsel.PNG
In een (wanhoops)poging om wat greep te krijgen op deze RaadPlaat, ben ik op zoek gegaan naar een hoogspanningsmast.
Ik meen een lage mast (lager dan de windmolens) te hebben gevonden.
Ben ik verblind door wishful thinking?

mast2.jpg
mast2.jpg (8.46 KiB) 881 keer bekeken
Klopt: in de verte zijn hoogspanningsmasten.

N.B.
De weg waarop ik rijd is op Steeetview minder breed dan op mijn foto.
Goed gevonden, JanH!
Herkansing.
Geen nieuwe maar een oude opgave die ik eerder heb geplaatst. Ik was toen niet duidelijk genoeg dat een gegeven oplossing fout was waardoor het Raad plaatje! weer verder is gegaan.
Knipsell.JPG
JandeFietser schreef:
za 17 jul, 2021 15:14
als het niet op internet staat bestaat het niet.
Toch nog even terugkomen op de Friese raadplaat. Uiteraard staat de tractor wel op internet, vierde bericht van boven: https://m.facebook.com/pg/stavoren.nieu ... e_internal. Ik ben dus niet zelf met Kapla bezig geweest :D. En Willem had het geluk de omgeving te hebben genoemd. Ik wilde gaan fietsen, maar de raadplaat-rubriek niet nodeloos ophouden.
Is het hier bij Arwerd?
Klopt. Dat is goed. Renel is aan de beurt.
Nieuw plaatje dan:
vue.jpg
Zien we op de achtergrond de VRT-toren bij Sint-Pieters Leeuw en windturbines langs de Zerne bij Halle?

/edit 23:48u: Bingo!
https://maps.app.goo.gl/dX9jv68EeWUSHNe47