Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 970 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34429 berichten
Met deze link (klik Run) is het makkelijk zoeken naar knotenpunkten die beginnen met een 9.
Uelsen, Vasse, Ootmarsum, Getelo klopt.
Knooppunt nummer 9X
Nou jullie weer.
renel schreef:
do 15 jul, 2021 21:27
Met deze link (klik Run) is het makkelijk zoeken naar knotenpunkten die beginnen met een 9.
Handig als je zo handig bent 👍

Ik keek old-school op de kaart naar knooppunten die aan al deze voorwaarden voldoen: a. beginnend met een 9, b. op een kruispunt, c. nabij de grens en d. op ~85km afstand, en kwam hier uit. Ik weet echter niet of mijn oplossing correct is.
Het wordt zo een beetje gokken. Sta je naast Aussichtsturm Lönsberg?
Of knooppunt 94 als het een knooppunt moet zijn...
Goed gevonden Bart.
.
Screenshot_20210715-220314.png
Dan staat dat knooppunt 94 (rode cirkel links) op mijn kaart op de verkeerde plek aangegeven, een paar honderd meter verderop. Best raar, want de kaart is van een Duitse kaartmaker. 🤔 En die Turm (rode cirkel rechts) is ook op een andere plek dan op de kaart van Poppink (groene cirkel). Nu ben ik lost. 😵💫

Screenshot_20210715-221706.png
Eerlijk gezegd is mij ook niet helemaal duidelijk met welke oplossing ik heb gewonnen. De spelregels zeggen gelukkig dat er niet over de uitslag wordt gecorrespondeerd :).
Ik verbaas me erover dat ik de Raadplaat van Poppink niet voor de geest kan halen, terwijl ik bij ten minste twee familiereünies bij de uitzichttoren ben geweest. Maar goed, tijd voor een nieuwe ronde. Bij deze raadplaat was ik nog nooit eerder...
Knipsel.JPG
.
willem.m schreef:
do 15 jul, 2021 22:06
Dan staat dat knooppunt 94 (rode cirkel links) op mijn kaart op de verkeerde plek aangegeven, een paar honderd meter verderop. Best raar, want de kaart is van een Duitse kaartmaker. 🤔 En die Turm (rode cirkel rechts) is ook op een andere plek dan op de kaart van Poppink (groene cirkel). Nu ben ik lost. 😵💫
Knooppunt 94 komt twee keer voor, ook in de groene cirkel staat er één. 🕵️‍♂️
Knipsel94.JPG
Deze Mapillary is van het Raad plaatje https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 1638562434
Genomen vanaf Zum Lönsberg.
@JanH: Aha, dat verklaart het. Eigenlijk is het wel logisch: een dubbele knoop houdt beter. 🪢

@Bart*: Ik heb geen idee. Blijkbaar voer ik niet de juiste zoektermen in Google Afbeeldingen in. 🚜
willem.m schreef:
vr 16 jul, 2021 08:30
@Bart*: Ik heb geen idee. Blijkbaar voer ik niet de juiste zoektermen in Google Afbeeldingen in. 🚜
Vooral veel houten speelgoedtrekkers. :-)
Ik proef op deze foto een weidegebied op een eiland, blik richting zee, bebouwde strook aan de voet van duinen op de achtergrond.
Die houten speelgoed tractors zag ik ook, dus ik dacht: deze raadplaat kan.

Het landschaplezen gaat Poppink niet slecht af: het is inderdaad een weidegebied met blik richting "zee" - die echt niet ver weg is.
Bart* schreef:
vr 16 jul, 2021 10:26
...n weidegebied met blik richting "zee" - die echt niet ver weg is.
Is dit een bsm-etje en moeten we de locatie zoeken nabij een plaats met in de naam "Zee"?
Er zit geen "Zee" in de plaatsnaam op de achtergrond. Maar er is wel degelijk een reden waarom ik "Zee" tussen aanhalingstekens heb geschreven.

Valt het dan in de categorie BSM-etje? Zo is het in ieder geval niet bedoeld :D
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier op de Nesweg staan en in noordoostelijke richting kijken.

EDIT: Maar die verharding van de weg dat klopt dan weer niet.
De afstand tot het water moet je vasthouden, de (edit: nu loopt de zin beter) rest van je laatste post kun je snel vergeten.

En vooruit, omdat de raadplaat niet overloopt van aanknopingspunten en de fietsroute die er langs loopt ook nog eens wat gedateerd is, nog een tip: zoek het circa 45km verderop.
Capture2.JPG
Mmmm, dat wordt lastig.
ja, dat kun je wel zeggen :). Bij mij gaf Google de Nesweg iets ten noorden van Kampen... Dus vanaf daar redeneren...
Capture3.JPG
Niet getreurd, vrolijk verder zoeken langs de oevers van de voormalige Zuiderzee.

(en ik had mezelf nog zo voorgenomen alleen mee te doen als ik de plek weet :evil: )