Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 97 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34446 berichten

Ik ben er nooit geweest, maar heb even zitten zoeken. Vanuit Ruoms of Vallon Pont d'Arc richting Col du Pendu en een lange plaatsnaam. Ineens zag ik een plaatje van een kerkje in 07140 St.Jean de Pourcharesse.

Nieuwe opgave:

Afbeelding

Expresso : 100 punten

klopt helemaal, afgelopen meivakantie tijdens een fietstocht richting de col du Pendu ben ik hier langs gekomen. Later thuis zag ik dat er ook een foto van deze kerk gepost was op google maps.

een klein stukje verder naar het westen ligt nog een interessant dorpje, zie hieronder:
Ook weer minder huizen dan letters.
Afbeelding

Eifeltoren zie ik net niet ... :D

Re:

Martin E. van Doornik schreef:Zo'n anderhalf week geleden keek ik op TV naar de film Amityville Horror. Wat heeft Amerika toch prachtige houten huizen uit de koloniale periode en ik heb daar grote bewondering voor. Het huis op de film bestaat echt en is te vinden op Long Island. Volgens internet worden dergelijke huizen "Dutch Colonial Houses" genoemd, hoewel ik daarin niets van Hollandse bouwstijlen kan herkennen. Nu niet ver van Long Island vandaan, maar wel in een andere staat, waar zijn die twee foto's genomen :wink: ? http://www.mijnalbum.nl/Album=36EQOKZT
Kennelijk heeft niemand de oplossing gevonden (zucht :cry: ) maar het is kennelijk te moeilijk. Ik geef alvast nu het antwoord. Deze fraaie colonial houses staan in Providence, de hoofdstad van de kleinste Amerikaanse staat Rhode Island. Niet prettig om daar te fietsen op een koude, regenachtige dag in een aprilmaand, soms zelfs met natte sneeuw. Ik overnachtte bij gebrek aan een jeugdherberg op the Brown University in Providence.
Nu een nieuwe raadselfoto. Ik ben sinds 1984 hier vaker geweest, ook met de fiets. Deze foto is op 21 december 2008 genomen tijdens een wandeling met mijn vrouw die hier staat. Maar waar? :wink: (wel in Nederland)

Afbeelding

Eindelijk mijn eerste succes om een foto rechtstreeks te plaatsen!
[Afbeelding

Waar is dit?
Eindelijk gelukt een plaatje op het forum te zetten. Het wordt nog wel eens wat.

remco
www.voorbijdepolders.nl
Nu een echte:

Afbeelding

Remco
www.voorbijdepolders.nl
Raadje plaatje!

Moet ik al een tip geven?

Remco

www.voorbijdepolders.nl
Begraafplaats uit de 1e WO ergens in de Belgische Ardennen?
Het is meer naar het Oosten.

remco

www.voorbijdepolders.nl
'ns kijken of we dit lijntje nieuw leven in kunnen blazen.

Afbeelding

Gerd
Ah, dat moet Rome zijn!
Nou nee, zo makklijk is ie ook weer niet.

Gerd
Kopenhagen?
Timisoara :wink:
Inderdaad Michael, het is in Timisoara.

Gerd
GerdC schreef:Inderdaad Michael, het is in Timisoara.

Gerd
Hij was al eens langs geweest in Raad Plaatje op p67
Michael W schreef:Hij was al eens langs geweest in Raad Plaatje op p67
inderdaad. Stom hé, ik had 'm nota bene zelf geplaatst (onder een pseudoniem)

Gerd
Dan maar een nieuwe:

Afbeelding

Gerd
ergens in Thailand!
Nee, niet in Thailand, wel in dat deel van de wereld.