Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 96 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Ave Gone schreef:
Tim_070 schreef:Mijn nieuwe Avaghon S28.0 8)
Mooie fiets! Zie ik heel smalle spatborden? Wat is dat voor merk/type? Werkt dat goed? (vandaag proberen)
Het zijn Curana C-Lite 60 mm spatborden. De banden zijn 50 mm Big Ben's

Of het goed werkt, weet ik nog niet. Doordat er een bevestigingspunt minder is dan bij SKS spatborden 'klappert' het spatbord een beetje aan de bovenkant. Zaterdag de fiets opgehaald en nog geen problemen ondervonden, maar ik weet niet hoe ze zich gedragen op een onverharde of hobbelige weg.
Tim_070 schreef:Het zijn Curana C-Lite 60 mm spatborden.
Of het goed werkt, weet ik nog niet. Doordat er een bevestigingspunt minder is dan bij SKS spatborden 'klappert' het spatbord een beetje aan de bovenkant. Zaterdag de fiets opgehaald en nog geen problemen ondervonden, maar ik weet niet hoe ze zich gedragen op een onverharde of hobbelige weg.
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd naar de waterafvoer; of jij of de tassen spetters over zich heen krijgen?

Dat ontbreken van een bevestigingspunt lijkt me inderdaad een ontwerpfout; het gewicht van het spatbord moet nu gedragen worden door de buigspanning bij de verticale achtervork. Dat is geen echt goede mechanica.
De Curana's spetteren meer naar opzij dan de rondere SKS spatborden en ze zijn inderdaad veel eerder geneigd te klapperen. Maar hey, er staat 'lite' in de naam ,wat vaak betekent dat je niet mag zeuren. ;)

Het kunststof dopje waar het horizontale stangetje mee aan het spatbord bevestigd is, wil ook vaak rammelen. Een klein rubberen ringetje ertussen doet dan wonderen. Neem maar een paar van die dopjes als reserve op voorraad, want ze kunnen ook eenvoudig breken.
Curanas zijn fraai, licht, en meer gestroomlijnd (net zo smal als de band zelf) dan, pak-'em-beet, Chromoplastics. Ze lijken nog wel wat kinderziektes te hebben, zoals het genoemde klapperen en de kwetsbaarheid. Op een snelle randonneur misstaan ze zeker niet, maar op een tractor zou ik toch de voorkeur geven aan de wat degelijker Chromoplastics of Bluemels.
In november gaan we drie weken fietsen in Marokko en zullen we ze gaan testen. Geef daarna wel een update!

En Michiel, dank voor de tips.
ze lijken ook heel erg op mijn cube spatborden. Zo goed als hetzelfde.
Hier een foto van mijn werkpaardje,groeten vannuit Noordwijk aan Zee.
Afbeelding
Mooi hoor! Bij Kees Fietsshop vandaan?
Nee bij Bemelman Bikesport in Lisse.
goldenlion schreef:Nee bij Bemelman Bikesport in Lisse.
Close enough;)!
Foto ligt al even op het schap, maar dit is mijn 'nieuwe' fiets... De Koga mag op verdiend pensioen.

Afbeelding

En mijn alledaags vervoer

Afbeelding


Groeten Koen
Ziet er goed uit - veel fietsplezier ermee.
Gave fiets je klusfiets.
mijn nieuwe fiets is ook binnen :)

Afbeelding

Fiets: Van Nicholas Pioneer 29er
Frame: 51cm
Kleur: Titanium
Velgen: 28 inch Sputnik velg zwart
banden:swalbe marathon supreme
Spatbord: SKS Zwart
Balhoofd: Chris King Zwart
Naaf (voor): Son Dynamo Rood
Lamp (voor): Son Rood
Naaf (achter): Rohloff Rood
Lamp (achter): Philips... met batterij
Zadelpen, Stuur, Stuurpen en Spacers: Titanium
Zadel: Brooks B17 Titanium
Achterdrager: Tubus Logo Titanium

EXTRA: Beide naven, zadelpen, zadel, balhoofd, stuurpen en stuur zijn diefstal beveiligd met speciaal op maat gemaakte bouten http://atomic22.com/

zijn nog een paar dingeen die er aan wil veranderren zoals de trappers,bel,voordrager,
Sjiek! Dat vraagt om meer detailfoto's en een speclist!
Travelmaster schreef:Sjiek! Dat vraagt om meer detailfoto's en een speclist!
In dit draadje vind je alvast wat specs. ;-)
D-J schreef:Hierbij stel ik me ook even voor: Dirk-jan.
Sinds een week de trotse eigenaar van deze Koga Traveller.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... soliwv.jpg
Over 2 weken gaan we voor het eerst op pad. Dit in combinatie met ons VW campertje.
Groetjes, D-J
Hallo Dirk-jan,
Als ik de forumledenlijst goed bekijk ben jij het 10.000e forumlid. Welkom en een fijne kerst!
Gefeliciteerd met het 10.000 lid zijn en natuurlijk voor iedereen fijne dagen.

Heligek - toffe fiets veel plezier ermee.

Mag zelf nog even wachten wordt begin februari voordat ik mijn stalen ros mag ophalen. GRRRR... wat is geduld hebben soms toch erg lastig. Nu ja voordeel is dat het nu niet echt fietsweer is.
Afbeelding
'Nieuwe' fiets voor rondje Tasmanie. Gedoneerde Giant Cypress 3 lichtjes aangepast:
BA 50-622 ipv Kenda Kwest 40-559
Deore XT 3*9 shifters ipv Acera 3*7
LX voorderailleur ipv naamloos
Tiagra achterderailleur ipv Acera
BB-UN55 cartridge trapas ipv cup-conus type
Zelf gefabriceerde kogelkoppeling voor Radical (origineel zit in een postzak op een schip)
Vlak sportstuurtje ipv hoog model, nog wel licht gebogen, nieuwe kurk handvatten
B&M spiegel onder stuur
Sportiever zadel
Ongeveerde stalen voorvork ipv goedkope geveerde (zonder demping en lock-out)
en dan natuurlijk nieuwe 9sp cassette en ketting

Meeste onderdelen lagen op de plank, totale kosten minder dan EUR 250
Gisteren had ik een doos nieuwe en gebruikt onderdelen plus een nieuwe frame. Vandaag klaar voor een proefrit.

AfbeeldingIMG_0906 by shanecycles.com, on Flickr

En nu aan de slag met mijn naaimachine om wat tassen te maken 8)
Mooi hoor! Heb je wat details? En staat je zadel niet wat ver naar voren?