Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 95 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35098 berichten

Michael W schreef:
keesswart schreef:En op de markt van welk stadje is dit?
Coburg :wink:
Dat was weer een vluggertje :)

Afbeelding

keesswart schreef:
Michael W schreef:
keesswart schreef:En op de markt van welk stadje is dit?
Coburg :wink:
Dat was weer een vluggertje :)
Die Milchbar zit ook in een opvallend Fachwerkpandje met gotische baksteengevel :wink:

Michael W schreef:
SjirkM schreef:Park Clingendael!!
Klopt, het voormalige portiershuisje van Park/Landgoed Clingendael in Den Haag :wink:
Sorry, ik heb helemaal niet aan Den Haag of daaromtrent gedacht. Afgezien van een bliksembezoek aan de Poolse ambassade om een visum op te halen in 1981, ben ik al sinds 1969 niet meer in het Haagse geweest. Daarom ken ik de regeringsstad niet zo goed. De bijgaande foto op www.mijnalbum.nl/Album=7TKQ6QEO vind ik in ieder geval veel mooier en rustgevender dan al die moderne kolossen die het skyline van het Binnenhof met de Hofvijver danig verpesten :x !!!

Hier Martin, een nieuwe ronde met nieuwe kans: waar vind je dit ingepakte kasteeltje?
Afbeelding

Rachel schreef:Hier Martin, een nieuwe ronde met nieuwe kans: waar vind je dit ingepakte kasteeltje?
Da's echt een erge moeilijke :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Hier Martin, een nieuwe ronde met nieuwe kans: waar vind je dit ingepakte kasteeltje?
Da's echt een erge moeilijke :wink:
Ook geen idee. Kasteel Maurik in Vught misschien? Heb nu even geen zin, over een week gaat mijn werk dicht :cry: en nu ruimen wij de boel op, tot het afhalen van de foto van mijn vrouw aan de wand aan toe.

Martin E. van Doornik schreef: Ook geen idee. Kasteel Maurik in Vught misschien?
Hmz, dat is een hele goeie gok want ingepakt zou kasteel Maurik best in aanmerking komen. Maar helaas, het is niet goed. Niet het einde van de wereld natuurlijk... :wink:
Tip: het gebouw ligt aan een riviertje waar er twee van zijn... :P
Afbeelding
Deze rivier..
Martin E. van Doornik schreef:Heb nu even geen zin, over een week gaat mijn werk dicht :cry: en nu ruimen wij de boel op, tot het afhalen van de foto van mijn vrouw aan de wand aan toe.
Heel beroerd. Hopelijk is die akelige periode snel voorbij en komt er ruimte voor iets nieuws! Sterkte... :wink:

Rachel schreef:Tip: het gebouw ligt aan een riviertje waar er twee van zijn... :P
De Vecht (niet de Overijsselse maar de Utrechtse), dus zou het deze kunnen zijn :wink:

Afbeelding

De Nyenrode Business Universiteit in Breukelen.

Michael W schreef:
Rachel schreef:Tip: het gebouw ligt aan een riviertje waar er twee van zijn... :P
De Vecht (niet de Overijsselse maar de Utrechtse), dus zou het deze kunnen zijn :wink:

Afbeelding

De Nyenrode Business Universiteit in Breukelen.
Wauw!! wat een geweldige mooie sfeer foto :!:

Michael W schreef: De Vecht (niet de Overijsselse maar de Utrechtse), dus zou het deze kunnen zijn :wink:
De Nyenrode Business Universiteit in Breukelen.
Helemaal goed! Jouw foto is vanuit een andere hoek gemaakt. Ik stond op het beruchte Zandpad. :wink:

Het kasteeltje is door water omgeven. De naam Nijenrode betekent nieuw gerooide grond. Een zekere Gerard Splinter van Ruwiel* liet hier rond 1275 een kasteel bouwen. Nadat het in 1673 was verwoest door Franse troepen, werd het kasteel in 1675 verkocht aan de Amsterdamse koopman J. Ortt. Het kasteel werd weer opbouwd en tot in het midden van de 19e eeuw was het in handen van de familie Ortt. Lees verder hier. Na de oorlog vestigde zich het Instituut voor bedrijfskunde, Nijenrode hier. Na 1988 werd het een universiteit en moest de 'ij' wijken voor de sjiekere 'y' in de naam. :wink:

Afbeelding

*: de naam Ruwiel is verbonden aan een eilandje ten zuiden van Nieuwer ter Aa, niet ver van Breukelen. Daar liggen de resten van wat ooit het kasteel Ruwiel was. De Aa is een riviertje evenwijdig aan de A2 (edit) ter hoogte van Breukelen ongeveer.

Rachel schreef: Helemaal goed! Jouw foto is vanuit een andere hoek gemaakt. Ik stond op het beruchte Zandpad. :wink:
Jouw foto is dus eigenlijk van het poortgebouw, niet van het hoofdgebouw?

Michael W schreef:
Rachel schreef: Helemaal goed! Jouw foto is vanuit een andere hoek gemaakt. Ik stond op het beruchte Zandpad. :wink:
Jouw foto is dus eigenlijk van het poortgebouw, niet van het hoofdgebouw?
Yep, met de ingang aan de Amsterdamse straatweg. :wink:

Het is een beetje stil geworden met dit rubriek Raad Plaatje! Mijn PC was door een storing enkele weken "uit de lucht", maar is nu weer operationeel. Waar vindt men dit pittoreske hoekje met de sierlijke kerktoren? www.mijnalbum.nl/Album=MGLEIS8F :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Waar vindt men dit pittoreske hoekje met de sierlijke kerktoren? www.mijnalbum.nl/Album=MGLEIS8F :wink:
Misschien tijd voor een extra hint Martin ? :wink:

In verband met het slechte weer de komende dagen alvast een nieuw raadplaatje erop :wink:
Waar is dit station te vinden?

Afbeelding

Hallo Martin,

Misschien het Deense stadje Ebeltoft?

Annita

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Waar vindt men dit pittoreske hoekje met de sierlijke kerktoren? www.mijnalbum.nl/Album=MGLEIS8F :wink:
Misschien tijd voor een extra hint Martin ? :wink:
Een groot eiland ergens in het midden van een land dat met een D begint....

Annita schreef:Hallo Martin,

Misschien het Deense stadje Ebeltoft?

Annita
Helaas nee, wel in Denemarken, maar het beginletter is alfabetisch gezien één letter hoger....

Martin E. van Doornik schreef:
Annita schreef:Hallo Martin,

Misschien het Deense stadje Ebeltoft?

Annita
Helaas nee, wel in Denemarken, maar het beginletter is alfabetisch gezien één letter hoger....
Deze soms ?
Afbeelding

Faaborg of Fåborg dus

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Annita schreef:Hallo Martin,

Misschien het Deense stadje Ebeltoft?

Annita
Helaas nee, wel in Denemarken, maar het beginletter is alfabetisch gezien één letter hoger....
Deze soms ?
Afbeelding

Faaborg of Fåborg dus
Misschien heb ik een te makkelijke hint gemaakt maar toch heb je de juiste oplossing gevonden! Het is inderdaad Fåborg aan de zuidkust van het Deense eiland Fyn. Met een oud centrum vol met pittoreske vakwerkhuizen. In 1958 overnachtten mijn ouders (die op de fiets door DK reden) in de jeugdherberg van Fåborg. Daar wilde ik later gaan kijken en het bestaat nog steeds. De JH is zelf een monumentaal vakwerkhuis. Daar denk ik nog vaak aan :) .