Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 939 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34719 berichten
En mijn Google Lens herkent dit nou niet.... :?:
Martin E. van Doornik schreef:
vr 28 mei, 2021 23:47
En mijn Google Lens herkent dit nou niet.... :?:
mijn lens herkent hem wel …
JandeFietser schreef:
za 29 mei, 2021 09:40
Martin E. van Doornik schreef:
vr 28 mei, 2021 23:47
En mijn Google Lens herkent dit nou niet.... :?:
mijn lens herkent hem wel …
De mijne ook, gisteravond al gecheckt. Zelfde huis, andere dakkapellen. In een paar clicks ben je bij het adres.
Draai nou niet eromheen, kom op met de oplossing zwart op wit op het beeldscherm.
Anders geen de volgende is voor jou.
Nou, vooruit dan maar....

https://www.google.nl/maps/@51.9682048, ... 6?hl=nl-nl

En hier staat het huis te koop.
Inderdaad Finchingfield in Engeland. Een van de "chocolate-box villages" zoals de Engelsen die zo mooi verwoorden. Het pittoreske dorp is gelegen rondom een holle kom met een "pond" (vijver), omgeven door strak gemaaide gazons. Vandaag precies 10 jaar geleden gefotografeerd. De daaropvolgende Kerstdagen stuurde m'n tante uit Hattem, weliswaar onbewust, mij een kerstkaart met daarop een schilderij van Finchingfield in de sneeuw. Wat een toeval, hoe bestaat het.
In een kerk in het naburige dorp Little Sampford stak ik een kaars aan ter nagedachtenis dat m'n moeder die dag 40 jaar geleden overleed, vandaag dus 50 jaar geleden. Nog maar 41 jaar oud.

Afbeelding 174.jpg
Finchingfield-on-X-mas-card.gif
Op de bovenste foto staan er veel auto's geparkeerd, omdat er in de deftige pub The Fox Inn, links buiten beeld naast mij, een bruiloftsfeest gevierd werd. Alle mannen in rokkostuums en vrouwen in mooie japons. Kan zó uit een boek van Agatha Christie. Waar zie je dat nog?
De volgende is voor jou.
Heeft wat geduurd, want ik heb zojuist vandaag de kapotte centrale verwarming gerepareerd. Aftappen, paar buizen eruit en nieuwe expansievat geïnstalleerd. Uren bezig geweest.
Hier een nieuwe...

FE1C07EC-63F7-4BF8-82B3-D829E5B01C38.jpeg
Ik denk hier: https://www.google.com/maps/@43.9683129 ... 312!8i6656
Maar misschein lijkt '78' meer, o.a. vanwege het boompje: https://www.google.com/maps/@43.9681453 ... 312!8i6656
Goed gevonden hoor! Zeker met de toevoeging van nummer 78, want daar is het inderdaad.

Knap gevonden. Hoe is het je gelukt?
Als je plaatjes zoekt op spiaggia il lido logo krijg je allemaal logo's te zien en duurt het niet snel voordat de juffrouw met de bal in beeld komt. Na een klik lees je Il Lido delle Sirene en google maps schiet in de roos. Door dit alles kon ik net niks anders voor het eten verzinnen als pasta dus staat nu de rode saus te pruttelen nadat ik de aanbaksels heb losgemaakt met wijn.
Volgende: Waar precies heeft een handige medeburger weer gebruik gemaakt van de gemeentelijke service dat ze vanzelf alles opruimen?
Afbeelding
In Brabant?
Of is het toch weer Limburg.
afval dumpen doet mij altijd aan Brabant denken ( maar dat is mijn vooroordeel )
JandeFietser schreef:
za 29 mei, 2021 17:48
afval dumpen doet mij altijd aan Brabant denken ( maar dat is mijn vooroordeel )
Je vooroordeel bedriegt je inderdaad. Niet Brabant.
JandeFietser schreef:
za 29 mei, 2021 17:48
afval dumpen doet mij altijd aan Brabant denken ( maar dat is mijn vooroordeel )
Maar het is geen drugsafvaldumping.... Ziet eruit als gewoon grof vuil. Op een dag fietste ik eens in de buurt van Havelte en zag in het bos nabij het landhuis Overcinge een compleet, uitgebroken keukenblok gedumpt liggen. Eenmaal thuis gekomen maakte ik melding ervan per mail bij de gemeente aldaar. Men was natuurlijk geschrokken maar wat goed dat ik ze op de hoogte heb gebracht. Wat een idioterie. Grof vuil wegbrengen naar de afvalstort kost maar een paar euro. Afgelopen maand was m'n huis in verbouwing en daar kwam natuurlijk afval vrij. Naar de stort bij Usquert gebracht. De meneer bij de slagboom zei: "Rij maar gewoon door, is gratis."
Ik heb ook wel eens grof vuil naar de stort gebracht.

on-topic: Als ik op (lelijke) kerken in limburg google, vind ik deze kerk niet. En met dit mooie weer heb ik geen zin om alle kerken langs een spoor af te lopen. Ik ga wandelen.
Hier? https://www.google.nl/maps/@50.7995535, ... a=!3m1!1e3
Het vuilnis ligt op de Overbroekweg, op de achtergrond de Sint-Jozefkerk in Eijsden.
Klopt. Jij bent.
Ok, kerken gezocht vlakbij een spoorlijn in Zuid-Limburg en toen snel genoeg gevonden.
Volgende:
bankje_(Large).jpg
Ergens aan het Bels Lijntje?
Nee, daar is het niet.