Michael W schreef:Martin E. van Doornik schreef:De gotische kerk staat op een rots die een rivier domineert. De plaats is bekend van porseleinen serviezen.
Da's een weggevertje
"In 1710 verhuisde eerste Europese porseleinfabriek naar een beter te bewaken plek, de Albrechtsburg in Meissen." ofwel
Meißen.
Misschien heb ik jullie bij mijn laatste bericht wat te makkelijk gemaakt, maar het is inderdaad
Dom zu Meißen aan de Elbe in Oost-Duitsland, 24 km ten NW van Dresden. Een echt pittoresk stadje met hellende straten, waar ik heerlijk met mijn fiets heb rondgekuierd, wat me nog sterk is bijgebleven. Hier sta ik zelf in Meißen:
www.mijnalbum.nl/Album=ZWBGOSKP De foto dateert van 12 juni 1991 en in 1997 ben ik hier nog een keer geweest. Meißen is wereldberoemd vanwege het
Meißener Porzellan. En vreselijk duur
! Ik kocht een klein handbeschilderd schoteltje voor mijn vrouw. Mijn wenkbrauwen gingen omhoog bij het bekijken van de
Rechnungzettel: 180 mark! Nadat ik vanuit Magdeburg de trein naar huis nam, viel de Karrimor-tas bij het uitstappen op het eindstation op het perron. Gelukkig beleef de schotel, die daarin zat, onbeschadigd....
Hier een
nieuwe raadselfoto, pas afgelopen donderdagochtend om 8.17 uur genomen, maar waar
?
www.mijnalbum.nl/Album=CQOEHV4N