Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

Sociaal mediator
Sociaal consulent
Maatschappelijk consulent
sociaal dienstverlener

Al weet ik niet of dat exact hezelfde is.

Echt 'schoon vlaams' vind ik dat niet, het is gewoon Algemeen Nederlands.

Jammer genoeg ben ik geen echte Vlaming die er gelijk een onverstaanbaar synoniem voor kan verzinnen.

Willem

wwwillem schreef:Sociaal mediator
Sociaal consulent
Maatschappelijk consulent
sociaal dienstverlener

Al weet ik niet of dat exact hezelfde is.

Echt 'schoon vlaams' vind ik dat niet, het is gewoon Algemeen Nederlands.

Jammer genoeg ben ik geen echte Vlaming die er gelijk een onverstaanbaar synoniem voor kan verzinnen.

Willem

Beste Willem,
Nu vind ik "mediator" niet echt klinken als ABN.
Alle andere door jouw aangevoerde termen dekken de lading van casemanager niet echt. De methodiek van het casemanagement is ontwikkeld in de VS. Net als bij veel nieuwe termen die uit het buitenland komen wordt er niet echt een Nederlands synoniem voor ontwikkeld. Vlamingen zijn daar iets beter in.

Ik weet niet echt of de functie bij ons wel bestaat, ik werk niet in die branche. Het is hier zeker niet zo ingeburgerd als bij jullie.

Nederlanders zijn meer gericht op de angelsaksische manier van werken dan Vlamingen.

Casemanager= zaakbehartiger

Lijkt me nog het meest Nederlands klinkende synoniem. Maar dekt waarschijnlijk de lading niet helemaal.

Groeten,

bert sitters schreef:
wwwillem schreef:
Marjan1 schreef::D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D
Casemanager, bestaat daar geen Nederlands woord voor.

Ik zou niet weten welk, maar ik me er geen activiteit bij voorstellen.

Willem
Wat voor schone naam gebruikt men in Vlaanderen voor deze functie?
In Vlaanderen is casemanager een algemene aanduiding voor om het even welke leidinggevende functie bij onze noorderburen.
Maar dan schrijven we het wel op z'n Nederlands 8) .

na mijn succesvolle licenciaat - ingenieur - graduaat studies studeer ik nu voor burgerlijk elektrotechnisch ir. (KULeuven). Ik fiets -net zoals mijn vriendin - omdat ik dit graag doe en omdat dit de meest rationele manier van "op vakantie gaan" is (gezien een studentenbudget & eeuwige 2° zit).
Ik vrees welgemeend voor mijn vakantiedagen als ik het volgende jaar ga werken: naar het schijnt hebben ze me nogal nodig in een bedrijf :(

Tussentijds werk ik als programmeur en is het mijn ambitie om les te geven op een hogeschool/unif. Is de tussenstand nu met 1 programmeur/automatisatieingenieur en 4 studenten vergroot ? :) ;)

[quote="hosti"
Tussentijds werk ik als programmeur en is het mijn ambitie om les te geven op een hogeschool/unif. [/quote]

Toch niet unifersiteit? :shock:

DriesBa schreef:[quote="hosti"
Tussentijds werk ik als programmeur en is het mijn ambitie om les te geven op een hogeschool/unif. [ /quote]

Toch niet unifersiteit? :shock:
Ha Dries, als ik jou was zou ik me niet druk maken om die ene f of v (tip: loop je eigen laatste berichten nog eens na op type/spelfouten :wink: ).
jim

jimvdberg schreef:
DriesBa schreef:[quote="hosti"
Tussentijds werk ik als programmeur en is het mijn ambitie om les te geven op een hogeschool/unif. [ /quote]

Toch niet unifersiteit? :shock:
Ha Dries, als ik jou was zou ik me niet druk maken om die ene f of v (tip: loop je eigen laatste berichten nog eens na op type/spelfouten :wink: ).
jim
De f mag van mijn part blijven staan als er ook een e voor komt. Unief is redelijk courant gebruikt in Vlaanderen.

in belgië noemen we dat zo. univ klink gewoon niet. Bovendien sta ik sterk in C++ en Qt (4) - niet zozeer in het Nederlands :) ;)

hosti schreef:in belgië noemen we dat zo. univ klink gewoon niet 8)
mmm... en klink zonder t klink (sic) nogal Limburgs 8) :lol: .

little typo there :) :lol:

Hmmm.... al een tijdje geen leerkracht voorbij zien komen. :roll:

Hier is er weer eentje!
Juf op een basisschool; groep 7.

Bestaat deze al: theatertechnicus in een poppodium cq filmtheater ?

Eddie schreef:Bestaat deze al: theatertechnicus in een poppodium cq filmtheater ?
Een echte fiets-roady?

Ik vertel hoe beestjes in elkaar zitten en werken: docent Dierenfysiologie (vandaar mijn nick - ANImal PHYSiology), ook aan de unief/univ/uniev/unif :wink:

Geen idee of het voor de statistieken iets uitmaakt, maar tegenwoordig vertel ik mensen niet meer welke kampeeruitrusting voor hun het beste is, maar welke computer voor hun het beste is.

Robertjan schreef:Geen idee of het voor de statistieken iets uitmaakt, maar tegenwoordig vertel ik mensen niet meer welke kampeeruitrusting voor hun het beste is, maar welke computer voor hun het beste is.
Kan er maar een zijn; een Mac :wink:

Oh hemel, laten we niet aan déze discussie beginnen! :shock: :wink:

Spironski schreef:Oh hemel, laten we niet aan déze discussie beginnen! :shock: :wink:
Je hebt helemaal gelijk, maar hij legde hem er zo mooi voor, dat kon ik niet laten..

Maar volgens mij werkt RJ zelf ook met een Mac, vandaar... maar ik hou er over op. :wink:

Spironski schreef:Oh hemel, laten we niet aan déze discussie beginnen! :shock: :wink:
Welke discussie? :roll:
Afbeelding