Grandonneur schreef: ↑di 21 jun, 2022 23:26
Shorttrack schreef: ↑di 21 jun, 2022 23:03
Wel balen dat ze nu net banden beginnen schrappen uit die maat.
Och dat is al wel even een paar jaartjes gaande hoor. Maar tegelijkertijd zijn er ook nog prima banden in die maat wél te koop.
Heb mijn keuze ook al gemaakt. Veel heen en weer geschoven maar toch altijd terug gekomen bij de big bens. 55-559 wordt het. Ben eigenlijk echt wel tevreden over die band. Nooit last gehad van grip problemen. Ook bij nat weer vol zelf vertrouwen door de bochten.
Ook bospaden en gravel vind hij niet erg. Ook daar druf ik stevig doorfietsen.
Ik denk weinig rolweerstand ( mijn gewenste snelheid aan 25km/h kan ik goed volhouden) en erg comfortabel.
Daarnaast vind ik de look ook wel mooi.
Na 8000km begint er toch wat sleet op te komen aan het achterwiel. Kan er nog lang meer verder hoor, maar je ziet het toch al goed. Maar 10000km per setje vind ik meer dan prima.
Dacht ook wel vaak aan de super moto x. Maar dan zit ik echt aan de limiet van mijn velgen. Deze zouden betere grip hebben. Maar die extra grip heb ik nog niet nodig gehad. Dus daarvoor moet ik het niet doen.
En 62 zou wel passen in mijn frame. Maar of ik dan nog een spatbord naar mijn wensen kan monteren is dan nog de vraag. Ook zijn mijn huidige big bens comfortabel genoeg voor mij. Dus het extra comfort van de bredere moto x is ook niet nodig.
Daarnaast is de big ben ook heel erg stil. Dat bevalt mij ook prima.
Dus ik doe zoals velen hier doen. Ik blijf bij wat ik ken.