Bij mij slaat de riem onder omstandigheden*) wel door, maar mijn setup is ook bewust niet perfect. Takken platmalen lukt ook
*) singlespeed, lange cranks, korte klim die je niet gaat halen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hey Marco,Marco Meijerink schreef: * Voor mij is de betrouwbaarheid en, zoals Gerrit Gaastra het noemt, garandeert zijn van de riem al lang een gepasseerd station. Natuurlijk begrijp ik dat puristen nog elk klein puntje onder de loep willen nemen maar ik als gebruiker heb daar niet zoveel aan. Bij mij mot het spul het gewoon doen, heel blijven en weinig onderhoud geven. En dat doet het.
grt
Marco
Wat voor koolstof onderdelen zitten er dan op jouw vakantiefiets?tiopepe schreef:Ach toen koolstofvezel voor het eerst gebruikt werd, was ook ieder scheurtje reden voor sommigen om te zeggen 'zie je wel waardeloos' en nu? Je wordt doodgegooid met allerhande koolstofvezel fietsen, onderdelen enz.
Koop dan een Buell, zet er een paar trappers op en ga daarop fietsentiopepe schreef:Nogmaals als het zonder problemen werkt bij een 140pk Buell, gaat het bij fietsen ook wel goed komen. Die Buell loopt echt wel ietsjes harder dan de gemiddelde fiets, met alle veiligheidsrisico's bij eventuele riembreuk van dien.
Ik weet niet of een randonneur nou een geschikte woon-werk fiets is. Maar ieder het zijne, en jouw vriendin het hare En een vieze ketting? Wat denk je van een goede ketting kast?De Sjelle schreef:En ik ben er zeker van dat die riem beter en beter gaat worden. En dat je die meer en meer gaat zien. Zeker voor woon-werk verkeer zie ik zoiets zitten. Mijn vriendin heeft al gezegd dat wanneer ze haar nieuwe woon-werk fiets gaat kopen het zo eentje moet zijn met een riem. Is ze tenminste van die vieze ketting af.
Das helemaal waar, daar heb je een punt. Het behoeft geen randonneur te zijn. Die jongens van Bridgestone hebben ook fietsen met een riem, maar dat was een riem die niet de bocht om te wurmen was....De Sjelle schreef:Wie zegt dat die riem alleen op randonneur fietsen komt? Dat is nu toch al niet zo?
Nog even terugkomend op mijn vraag, ik denk dat ik nu het antwoord wel weet.Leo van Lierop schreef:Als ik goed heb opgelet zijn er nog geen verhalen van riemen die breken. Zelfs als er met een mes in is gesneden blijft de riem goed.
Neem ik dan een groot risico door op vakantie geen reserve riem mee te nemen?
Het lijkt mij wel interessant om te weten waardoor die een op de zestig riemen het begaven. Bezweken die door een beul van een fietser met veel kilometers of waren dat riemen die per ongeluk bij het transport op de bus even klem kwamen? In het eerste geval hoef je je als lichtgewicht polderfietser heus geen zorgen te maken, maar als beul van een bergfietser - zo een van ach hij stond in het veertiende verzet maar in vier slagen zit ik al op de 20 - weer wel.Leo van Lierop schreef:Nog even terugkomend op mijn vraag, ik denk dat ik nu het antwoord wel weet.
Ja, neem een reserveriem mee op vakantie!
Robertjan schreef:Dit jaar nog een Buitenlandtocht in Zwitserland?