Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Volgens een voorbijganger is het onderdeel van een kunstproject. Inderdaad zagen we in de directe omgeving ook andere vormen van 'landschapskunst'.abennen schreef:Plaatselijke grap zeker...
In deze streek is men al eeuwenlang niet erg kerkelijk. Hiervandaan is het wel een dag fietsen naar de carnavalsgrens. Ook de bible belt is een flink eind weg.Michael W schreef:Misschien carnevalsnamen
Het is wel een veenweidegebied. Ook havens en industrie zijn hier al eeuwenlang in de buurt. Maar het is heel wat uren fietsen van het Rijnmondgebied.abennen schreef:Is het in de buurt van Vlaardingen en Schipluiden? Natuurgebied Vlietlanden?
Michael W., weet ik. Ik maak maar een grapje. De naam Veendam leek me gewoon te mooi om waar te zijn....Michael W schreef:Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk omdat Veendam is ontstaan vanaf 1655 als veenkolonie.Martin E. van Doornik schreef:Er is wél een Veendam, maar de vraag is of die Oost-Groninger plaats naar Johan van Veen is genoemd.... Hij ontwierp immers dammen in het Deltagebied.
De arme man heeft gewoon pech gehad.
Het bord linksonder is herkenbaar van Natuurmonumenten. Er staan "vervaagd" drie woorden eronder. Het middelste woord is erg kort. Op de website van Natuurmonumenten ben ik zo makkelijk achter de naam Wormer- en Jisperveld gekomen ! http://www.natuurmonumenten.nl/natmm-in ... erveld.htmkeesswart schreef:Mag ik jullie weglokken uit spannende oorden als Lelystad en Veendam met het volgende plaatje?
In welk oerhollands dorp beland je als je hier kiest voor de verleden tijd?
Jazeker. het is hier, pal onder Oostknollendam en inderdaad aan de rand van het Wormer- en Jisperveld. Niet te verwarren met Westknollendam , dat aan de overkant van de Zaan ligt, waarvandaan je weer in Oostknollendam kunt komen m.b.v. een zelfbedieningspontje over de Knollendammervaart .Michael W schreef:Knollendam ?keesswart schreef:Yep! Vroeger stond hier een bordje: "Wij zetten koffie en over."
Nu nog een klein stukje doorfietsen...
Mits het pontje het doet, anders gigantisch omrijden, wat mij ooit overkomen iskeesswart schreef:Jazeker. het is hier, pal onder Oostknollendam en inderdaad aan de rand van het Wormer- en Jisperveld. Niet te verwarren met Westknollendam , dat aan de overkant van de Zaan ligt, waarvandaan je weer in Oostknollendam kunt komen m.b.v. een zelfbedieningspontje over de Knollendammervaart .
m-gineering schreef:nog een handige handwijzer