Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 89 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
PANNEKOEKENBOOT!!!

.tsooJ
@ Ab, in de drybag zitten maar twee dingen: onze synthetische mummieslaapzakken... we hadden niks anders, en je kunt wel blijven investeren... maar na de fietsen en tassen was het wel even mooi geweest :D !

Overigens had het -20 kunnen worden, wij hadden nergens last van gehad!
Pat schreef:Welkom bij de club! Er mogen best wat meer Fargo's in Nederland op de weg. Zelf heb ik mijn fargo met achterdrager en (voor)drager voor langere tochten. Voor het echte MTB werk gaat mij achetrdrager eraf.
Uiteindelijk wil ook een bikepacking setup met frametas en zadeltas voor wat kortere tochten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb eerder dit jaar de offroad tocht in Drenthe gereden met mijn Fargo en ga nu ook dit weekeinde naar Limburg met de WF. Het fietste heerlijk met het woodchipper stuur.

Hier wat foto's van een weekendje Roeroeverfietspad - Vennbahn:

Afbeelding
DSC02421 by eversevers73, on Flickr

Afbeelding
DSC02418 by eversevers73, on Flickr

Afbeelding
DSC02408 by eversevers73, on Flickr

ride and smile
Patrick
Volgens mij heb ik die eerder gezien... Zit je toevallig ook eens in de Fargo Thread van mtbr?
ondertussen fietsje wat verder afgebouwd :
spatborden opgezet, fietshouding (stuur- en zadelpen) aangepast, Rohloff en Brooks ingereden ....
Afbeelding

Moderator-aanpassing ter openheid: teveel aan tags verwijderd. Tevens het los geopende onderwerp met de afbeelding verwijderd, aangezien auteur aangaf dat dat in dit onderwerp hoorde (en waar het dus alsnog geplaatst is door de auteur). /r
Even afgestapt voor een glamourshot op de terugweg van de Harskamperdennen:
Afbeelding
Nouveau velo by urje, on Flickr
Het is een Koga Randonneur uit 1998, amper op gefietst... Voor z'n tweede jeugd heeft ie wat upgrades gekregen: o.a. een Brooks B17 select, Velo Orange Chris' Rando Bar, bar-end shifters, een Gilles Berthoud stuurtas (en dragers) van Henkfietst, Pasela's, en voor de volgende reis een nieuw voorwiel met een elitaire Duitse naafdynamo en koplamp. Nu nog wat minder witte bidons...

De zit is wat diep, dus ik trap het liefst stevig door om m'n schouders wat te ontlasten, dan kom je ook nog eens ergens ;)
Ik heb hem nu ook in het echt gezien, en ik vond hem mooi. Hij fietst vast ook lekker. Als je stuur wat te laag staat kun je dat toch gewoon hoger zetten - toch geen ahead?
Wim
Geen ahead, helaas wel een wat korte stuurpen. Een andere pen is niet perse een probleem, alleen dat Berthoud stuurlint... Maar om het stuur te laag te noemen vind ik het sowieso nog wat vroeg, eerst maar eens een paar lange dagen achter elkaar op m'n eigen tempo maken. Toen ik de stuurtas ophaalde in Zutphen ging het na 140km eigenlijk nog wel prima.
Met een Sugino High Column Nut kun je nog iets hoogte winnen, en maak je een hoge stuurpen wat stijver: http://www.sjscycles.co.uk/sugino-high- ... -prod1433/
Wim
Hm, die oplossing laat ik denk ik aan me voorbij gaan...
used often as a stem raiser HOWEVER the manufacturer says: "CAUTION, Always make sure that the stem is inserted with its MAXIMUM HEIGHT line located at least 25mm (1") below the top surface of the Column Nut.
Failure to insert the stem this far could lead to the stem cracking at the top of the fork column.
Onze Merida's op Corsica.
[img]<a%20href="http://tinypic.com?ref=ffbqlc"%20target ... nyPic"></a>[/img]
Oeps, geen foto zichtbaar, Iemand die ziet wat er mist in de link?
Voor Reinder

Afbeelding
M276, bedankt.
Pre-winter update aan de 'koga' ;-)

Afbeelding
Dat fiets vast lekker met 2 voorwielen :lol:
Wie zegt dat die achterste een voorwiel is :wink:
Klim naar de Brenner via Ampass/Matrei 01-09-2013



Afbeelding
Matthie9001 schreef:Pre-winter update aan de 'koga' ;-)

Afbeelding
Wat heb je zoal veranderd? koplampje, spatborden, drager? en welke pedalen gebruik je matthie?
AB schreef:
Matthie9001 schreef:Pre-winter update aan de 'koga' ;-)

Afbeelding
Wat heb je zoal veranderd? koplampje, spatborden, drager? en welke pedalen gebruik je matthie?
De (woon/werk) pedalen zijn Xpedo traverse cf-1, voor langere tochten zet ik er meestal klikpedalen op (time atac xc8). Verder wat ik zo snel kan bedenken:

- nieuw wiel gespaakt met son28neu voor woon-werk (verlichting) en evt opladen van gadgets
- koplamp toegevoegd
- (quickrelease) spatborden toegevoegd
- elektrische bedrading door het frame aangelegd met daarin een quickrelease om de achterdrager eraf te kunnen halen.
- andere achterdrager
- kortere stuurpen ivm beter houding + houder voor smartphone
- andere (langere) zadelpen
- bekabeling achterrem vervangen (liep niet goed/soepel)
- frame/lak beschermers aan buitenkabels toegevoegd
- voor+achter bij de v-brake rem-afstel-draaiding toegevoegd
Mijn zelfbouwproject (Surly LHT), waar ik afgelopen augustus mee door Noorwegen heb getourd, hier naast het enige mini-gletsjertje dat nog direct naast de Rallarvegen lag in augustus:

Afbeelding

en op een treinstation in Denemarken:
Afbeelding

Hij rijdt fantastisch, zowel verhard als onverhard. Veel dank aan alle goede tips hier op het forum (m.n. de thread van Lasse) en van diverse leden!
er staan al een paar plaatjes van mijn nieuwe oude "snel" bij een andet topick.
deze plaatje passen beter hier
snel frame (2000)
magura remmen (nieuw)
xt versnelling bak (van mijn MTB)
stuur (van mijn MTB)
lx wielen (zijn de oude)
zadel en zadelpen moeten nog verandert worden (van mijn MTB). (zadelpijn)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding