Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 871 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36023 berichten
Gokje: In de buurt van Interlaken met rechts de Brienzersee?
Je hebt het land alvast goed, maar het is niet in de buurt van Interlaken en ook niet de Brienzersee maar een andere See...
Goed, ik zoek maar niet verder, ik ken Zwitserland niet bepaald op m'n duimpje. Alleen wel de oostkant (Graubünden) waar m'n tante in Davos woonachtig was, inmiddels overleden. Verder een enkel tochtje langs Genève, Zermatt en Bern. Voor het laatst geweest in 2000, met de auto. CH is ook zo vreselijk duur....
Overigens heb je ook nog het juiste kanton geraden, nl Bern, dus jouw eerste gok was zo gek nog niet.
Het plaatje is toch geraden?
Poppink schreef:
zo 28 mar, 2021 19:16
Hebbes!
Het type boerderij, de atmosfeer.
En toch is het zo dat je op plekken waar je geweest bent ongeveer voelt waar het moet zijn.
Vandaar dat ik in Spanje en op IJsland zo hopeloos de weg kwijt ben met de zoekplaatjes.
Boerderij is buurt van Bern.
Meer, heuvel links, beetje Opentopo maps , daarna Google maps om het af te maken.
Capture.JPG
Heb je ook de Google maps link? Ben wel nieuwsgierig.
:oops: Excuses aan Poppink, ik had alleen Martins antwoord gezien, goed geraden zonder aanwijzing!
Volgende is voor Poppink.
Hier is de link: https://www.google.com/maps/@47.0151915 ... 312!8i6656
Niet geraden maar scherpzinnig nadenken bracht me binnen een paar minuten in de juiste omgeving. 8)
Onderstaand de nieuwe zoekopdracht.
20100530_1008_DSCN1700_S610.JPG
De watermolen van Frans bij Mander, Twente?
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=792

(P.S. bij het vorige raad plaatje had ik Bern als hoofdstad bedoeld, niet kanton En ik heb "door Poppink » zo 28 mar, 2021 18:16" nu pas gezien)
Bojoboj, dat is weer snel Martin.
Ik dacht deze molen nog mooi incognito gepresenteerd te hebben.
Het Springendal en het dal van de Mosbeek is aan beide kanten van de grens de moeite waard om eens een dagje te verkennen. Ga zitten op een bankje in Hesingen (Dld) en luister naar de stilte.

Jij bent.
Kunst, ik ben een aantal jaren geleden samen met een groep Groninger molenaars op busexcursie langs Overijsselse molens plus nog één in Gildehaus over de grens geweest. Daarbij deze watermolen ook aangedaan en nu daarom makkelijk herkend. :wink: Die balk in de gevel met de hangende kettingen is zo kenmerkend, dienende om een deel van de watergoot te openen of sluiten, boven het rad. Wanneer een huis lager ligt dan een vijver, en die dam daartussen niet bepaald als een dijk eruit ziet, kun je op je donder zeggen dat het een watermolen is.

Hier is mijn volgende:

Rode daken.jpg
Een dorp in Oost-Friesland met huizen en een kerk met rode dakpannen. Ik moet gaan werken, anders zou ik wel even zijn gaan zoeken.
Klopt en vlakbij NL gelegen maar moeilijk bereikbaar.
Poppink schreef:
zo 28 mar, 2021 23:13
Ik dacht deze molen nog mooi incognito gepresenteerd te hebben.
Wat mij betreft ben je daar zeker wel in geslaagd, Poppink! Het ligt hemelsbreed op minder dan een kilometer van mijn vaders geboortehuis. Een paar jaar geleden hebben we bij de Molen nog een geocache gezocht en gevonden. Maar je plaatje was echt een raadsel voor me... Er zit niks anders op dan Martin's lessen te onthouden en toe te passen. :D
Martin heeft al eerder aangetoond dat hij aan een stukje muur van een stuk of vijf bakstenen al ziet dat het van een molen is. (De stenen staan wat schuin - ik leer wel van wat Martin!)
De beste kans geef ik zicht op Campen, ondanks dat ik het beeld niet kloppend krijg.
Misschien kan ik Martin hiermee een aanwijzing ontlokken.
Inmiddels gevonden.
Upleward.
Ik schat zo ongeveer van hier: https://www.google.com/maps/@53.4192971 ... a=!3m1!1e3
Upleward is goed, in de streek Krummhörn, zowat tegenover Delfzijl. Per veerpontje naar Knock en daar rondgefietst. Mooie omgeving. Mijn foto is vanaf de Uplewarder Landstraße genomen.
Deze pont vaart nu niet meer naar Knock, maar naar Emden en dan naar Ditzum. Tweemaal per dag. https://www.dollard-route.de/dollartfaehre/
De volgende is voor jou.
Alee, OstFriesland, de volgende plek om te ontdekken.

Vandaag een hele speciale.
Mijn vriend Jakob is afgelopen maandag overleden aan een herseninfarct.
Vandaag was de begrafenis.
Vanmiddag thuis had ik niks beters te doen dan dom terpdorpjes in OstFriesland te kijken.

Voor Jakob.
20200508_1602_DSC_1096_J9110.JPG
Het is bij een hunnebed.
Sterkte Poppink!
Ook van mij sterkte gewenst.