Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 863 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35260 berichten
Ergens op IJsland?

Jan
Sowieso op IJsland. Redelijk hoog in het binnenland, vlakbij een (langgestrekt?) meer en ik vermoed een ijskap. Gezien de schaduwen lijkt de foto richting ZO te zijn gemaakt. Qua landschap doet het denken aan halverwege de Kjolür, maar ik kan op mijn mobiel zo snel even geen gelijkend plaatje vinden. Ik ga fietsen.
IJsland: Ja.
Redelijk hoog: Ja.
ZO: Nee, was NO, om 11:17.
Kjolür: Nee.
Ja, helemaal goed. Genomen op het hoogste punt van de Kaldidalur, 720 meter.
Jij bent.
willem.m schreef:
zo 21 mar, 2021 11:43
Die wiki-lijst die Martin noemt is inderdaad zeer onvolledig.
Misschien is die lijst nog in "aanbouw".
Ik vond nagenoeg dezelfde foto: https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Kaldidalur2010a.jpg.

Deze is van een jaar of 10 geleden maar ik neem aan dat het rode object nog daar is.
DSC00930.JPG
Vuurtoren Noorderhoofd, Westkapelle?
Lijkt me geheel correct. Beurt naar jou.
Ik ben benieuwd of jullie kunnen vinden waar ik stond toen ik de volgende foto maakte. Laten we zeggen: of jullie het witte huis in beeld kunnen aanwijzen. Ik weet het zelf ook niet meer precies.
Grote versie: https://www.leonpoels.nl/fietsen/view2.jpg
Afbeelding
Het viaduct van Moresnet met een telelens, misschien vanuit Nederland?
De foto is gemaakt op 26-10-2015 om 14.22 met een effectieve brandpuntsafstand van 120 mm.
Ik kijk nog even of ik zelf de plek nog kan vinden. Ik had toen nog geen Garmin, anders was het natuurlijk erg simpel geweest.
Ik moet dit goed genoeg rekenen. Ik kan het zelf niet beter dan dat terugvinden. Misschien een keer als deze hele omgeving op Google Earth in 3D staat. Het maffe is dat ik me wel herinner dat ik de foto maakte. Ik had die camera toen net en heb daar staan proberen diafragmavoorkeuze in te stellen. Dat lukt met moeite. 9 mnuten later fotografeerde ik nog wel overvliegende kraanvogels.
Jij bent.
Ik dacht dat het viaduct van Moresnet ergens vanuit Nederland te zien is, maar dan heb je meer dan 120mm brandpuntafstand nodig lijkt mij.
De volgende, een mooi uitzicht, maar waar?
P1060649 (Large).JPG
DaVinci schreef:
zo 21 mar, 2021 23:19

De volgende, een mooi uitzicht, maar waar?
In Angers, vanaf het kasteel.

https://www.google.com/maps/@47.4707329 ... 312!8i6656
Daar is het ja, in de droge zomer van 2018 stond het water in de Maine veel lager dan de Streetview-foto uit 2016.
Beurt is aan FransD.
Yandex wees me de weg. Hier weer een nieuw plaatje in het kader van hoog water.
DSC_0164 gedraaid.jpg
Leuke opdracht. Op basis van de diverse rapporten die er verschenen zijn over 1995 is het denk ik
- de Nederrijn, ergens tussen IJsselkop -bij Arnhem (13,98m) en Driel (11,97m)
- de Waal, ergens tussen Nijmegen (13,53m) en Tiel (10,27m)
Of de Maas tussen Gennep (13,30m) en Mook (12,45m)
Goed speurwerk. Met de gegevens uit 1993 erbij is vast wel te bepalen of het de Rijn of de Maas is.. Van de locatie is een streetview-foto uit 2010, maar de bank en de waterhoogtepaal staan er niet op. De schuur op de achtergrond is wel te vinden.